Dia: dijous 19 de setembre de 2019 de 11:00 a 13:30
Quan
Comença el: dijous 19.09.2019 de 11:00 a 13:30 Acaba: dijous 19.12.2019 de 11:00 a 13:30
Informació pràctica
Places: 14 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge
Objectiu de l'activitat
Fomentar la igualdad de oportunidades
Atender la diversidad en todos sus aspectos: diversidad funcional (personas con movilidad reducida o dificultades sensoriales), discapacidad, multiculturalidad, de género, de clase, diversidad en las formas, estilos y ritmos de aprendizaje,...
Aplicar de forma práctica metodologías y estrategias que acompañen el trabajo con alumnos discapacitados, avanzando en la formación inclusiva.
Favorecer el aprendizaje a lo largo de la vida
Contribuir a la mejora personal y al desarrollo profesional
Actualizar la calificación profesional, mejorar las prácticas educativas
Minimizar la fractura digital atendiendo a los colectivos más vulnerables de exclusión digital.
Favorecer la inclusión socio-laboral a través de las TIC
Fomentar el uso intensivo y eficiente de las TIC entre los ciudadanos, trabajadores/as, PYMES y microPYMEs y grandes empresas
Velar por la modernización y la diversificación de la estructura productiva y social.
Mejorar cualitativamente el uso de las TIC.
Favorecer la acreditación de competencias TIC
Aumentar la calidad y la estandardización de la formación en TIC y con las TIC
Homogeneizar los niveles de competencia de referencia para el mercado de trabajo, favoreciendo también la integración de las empresas en la sociedad de la información.
Incrementar la demanda de les TIC.
Incrementar la cohesión digital.
Entre otros.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Per al correcte desenvolupament de la formació, l'alumnat, si així ho prefereix o no disposa d'Internet al seu domicili o lloc de treball, pot optar per la possibilitat de realitzar la formació en les nostres instal·lacions, assistir al Punt Òmnia per rebre assessorament tècnic i la resolució de dubtes quant a la utilització de les eines TIC i de la pròpia plataforma on-line, així com orientació pedagògica i metodològica en la realització de la seva formació.
Una de les funcions que realitza la dinamitzadora de l'aula és l'orientació de l'alumnat cap a la consecució de les competències digitals que li permetin seguir el seu curs on-line de forma correcta.
Abans de l'inici de la formació:
Accions d'orientació: La Dinamitzadora proposa a l'alumnat un itinerari formatiu a partir de les necessitats detectades en l'entrevista inicial.
Es proposa a l'alumnat un itinerari formatiu adequat a:
El seu perfil professional i acadèmic
Nivell de competències TIC. La realització de l'Itinerari proposat incrementarà de forma progressiva el seu nivell de competències
Possibilitats i necessitat d'incorporació de les competències adquirides a l'empresa o al seu àmbit de desenvolupament personal
Necessitats de l'empresa o entitat. El valor que la capacitació final aportarà a l'entitat, comunitat, empresa o associació
Grau de motivació adequat al contingut de l'acció
Expectatives presents i futures referides a l'acció formativa
Disponibilitat en el temps
Mobilitat
Mitjans tècnics disponibles
Estil i ritme d'aprenentatge
Accions de formació inicial de la plataforma. L'alumnat, abans d'iniciar el seu curs rep informació sobre l'ús de la plataforma virtual d'ensenyament.
Assessorament sobre el procés de matriculació als cursos.
Durant la formació:
L'alumnat pot acudir al Punt Òmnia per realitzar la seva formació. La dinamitzadora actuarà com a guia en l'accés als recursos formatius, comunicació amb els tutors, planificació i organització del temps.
En finalitzar la formació:
Assessorament a l'alumnat en el procés d'inscripció a les proves d'avaluació.
Supervisió i suport en la sessió d'avaluació (veure activitat: Suport a l'avaluació formació on-line)
CONTINGUTS
L'alumnat podrà rebre assessorament i suport tècnic en la utilització de les eines TIC necessàries per al correcte desenvolupament dels cursos englobats en les següents especialitats:
Iniciación a la Informática
Cursos de caracter profesional
PYME
Ofimática
Medios Audiovisuales
Redes y Equipos
Programación
Diseño y Autoedición
Diseño Web
Internet
Inglés
Electrónica
Medio Ambiente
Salud y Educación
Cultura y formación general