Dia: dimecres 22 de gener de 2020 de 09:15 a 11:15
Quan
Comença el: dimecres 22.01.2020 de 09:15 a 11:15 Acaba: dilluns 24.02.2020 de 09:15 a 11:15
Informació pràctica
Places: 13 Ús de les tic: Sí Temàtica: Ocupabilitat Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
Amb aquest curs es pretén que l’alumne s’introdueixi en el món de la informàtica, conegui i aprengui a utilitzar els recursos que ofereix el sistema operatiu, els serveis d’Internet i el correu electrònic, per a poder-los utilitzar com a ajuda en el desenvolupament del seu lloc de treball i/o en el seu àmbit personal.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
CONTINGUT
Nocions bàsiques per a l’ús de l’ordinador, del ratolí i del teclat
Sistemes operatius: funcions bàsiques
Què és un processador de text i com s’utilitza
Navega i cerca a internet
Com utilitzar el correu electrònic?
Organitza’t amb les eines de google
Cultura i participació tic
METODOLOGIA
L’alumne serà el principal protagonista del seu propi aprenentatge, afavorint així l’autonomia en els processos formatius. Es fomentarà també la participació activa i la col·laboració, interactivitat, l’intercanvi d’informació, l'aprenentatge entre iguals, la comunicació i el treball en xarxa.
La persona dinamitzadora jugarà més un paper de gestora del procés formatiu, més que no pas el de transmissora de coneixements.
El procés formatiu estarà orientat a l’aprenentatge:
Centrat en l’alumne i grup d’alumnes
L’alumne és considerat com un participant d’aquest procés, més que no pas un receptor, més o menys actiu/passiu.
Adquisició de competències per mitjà d’un procés didàctic basat en la interactivitat.
L’adquisició d’aquestes noves competències han de provocar un aprenentatge significatiu. El nou coneixement s’integra, però alhora es transforma i millora l’anterior, augmentant així la capacitat de la persona, com la possibilitat d’adquirir nous aprenentatges i la seva aplicació posterior en noves situacions.
L’enfocament de les sessions formatives s’ajustarà als següents criteris metodològics:
Adaptació metodològica a les diferents formes d’aprendre i a les necessitats especials de cada col·lectiu
Provocar de forma continuada que l’alumne tingui una actitud activa i responsable, que reflexioni sobre els coneixements que va aprenent i participi amb la resta del grup
Potenciar la motivació, la iniciativa i l’autonomia envers l’aprenentatge: lectures, observació i anàlisi de necessitats, elaboració d’opinions i criteris propis, reforçant paral·lelament la valoració de les pròpies capacitats , de l’autoestima.
Utilitzar diverses dinàmiques i recursos didàctics
Apropar l’acció formativa a la realitat de forma continuada: presentar els continguts de forma relacionada amb les activitats d’àmbit personal, professional i comunitari que s’hi troben.
Mantenir la coherència entre el que es diu i la forma de fer.
Mantenir una avaluació constant de la formació
Incrementar el nivell de formació de forma progressiva i lògica, començant per les nocions més bàsiques i segons el ritme d’adquisició del grup
Fer un repartiment equilibrat del temari
Combinació de diferents metodologies, incidint en les més actives i participatives, que afavoreixin l’adquisició de les competències.
Fomentem l'aprenentatge entre iguals, de forma que el propi alumnat ha ajuda als companys i companyes.
Utilitzarem programari lliure, a més de programari propietari, per al desenvolupament de les activitats formatives. D’aquesta manera afavorim l’accés a les TIC a un més gran número de persones i entitats, que independentment del seu nivell econòmic podran disposar d’aplicacions informàtiques molt vàlides per al desenvolupament de les tasques en el seu àmbit personal o professional.