Comença el: dijous 30.01.2020 de 15:30 a 17:00 Acaba: dijous 12.03.2020 de 15:30 a 17:00
Informació pràctica
Places: 8 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
-Aprendre a portar els comptes d'una forma diferent
-Conèixer el programa Full de càlcul, Calc o Excel.
-Conèixer la interfície del programa i saber organitzar un full de càlcul
-Ser capaç d'arribar a fer operacions i formules bàsiques
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Tornem a oferir l’eina del full de càlcul com a eina important en l’ús de les Tic.
Les últimes vegades que hem ofert el taller, no hi ha hagut massa resposta per part dels usuaris i de vegades no hem arribat ni a fer-ho.
De totes maneres, com ja he expressat abans, creiem amb la importància de fer anar correctament els fulls de càlcul i que la població perdi la por a l’eina. Per aquestes raons l’hem tornat a programar, a veure si tenim quòrum.
La idea és que els participants canviïn la seva manera de portar el comptes, mitjançant les operacions bàsiques entre d’altres operacions més administratives com ordenar llistats, fer gràfics o fer anar funcions com el compta si..etc.
Al taller sempre treballem primer donant una mica de teoria i després comencem a fer la pràctica de cada dia.
Miro de donar una part teòrica a cada sessió i dins de la mateixa ja fan la pràctica, però sempre començo de zero.
Però també veiem que el programa té més possibilitats amb ell, com per exemple, podem fer calendaris, llistats de telèfons....etc.
La idea és que puguin extrapolar el que han après al taller i fer economia casolana, que portin a la practica les operacions per portar la comptabilitat de cada seva.
Intento que també durant la setmana facin exercicis per "obligar-los" a tyreballr durant la setmana i no només al taller.
Continguts
Barres d'eines e interfície i organització dels fulls de càlcul.
Operacions (suma, resta, %...)
Plantilles per portar la comptabilitat de casa
Com fer gràfics.
Filtres Major/menor què
Màxim,mínim,mitjana
Ordenar alfabèticament
Concatenar
Vincular Fulls ...etc.