Les TIC com a activitat d'aprenentatge, ús de les xarxes socials

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 09 de setembre de 2019 de 15:00 a 16:15

Quan

Comença el: dilluns 09.09.2019 de 15:00 a 16:15
Acaba: dilluns 16.12.2019 de 15:00 a 16:15

Informació pràctica

Places: 8
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Objectius generals: - Desenvolupar activitats d'accessibilitat i habilitació de TIC i xarxes socials. - Afavorir la iniciativa i l'autogestió, amb l'ús de les xarxes socials. - Abordar de manera transversal continguts relacionats amb activitats funcionals i altres necessitats d'ajust personal i socials - Promoure les TIC com a eina bàsica per al seu desenvolupament i benestar personal i social. - Contribuir a la inclusió social de les persones amb diversitat funcional. Objectius específics - Mantenir i/o millorar els coneixements acadèmics a través d'activitats. - Desenvolupar de manera funcional continguts treballats en les habilitats acadèmiques. - Adquirir coneixements significatius que contribueixin a augmentar el grau d'autonomia i funcionament de l'entorn propi. - Adaptar l'ús dels recursos treballats a les necessitats, preferències i característiques individuals. - Diversificar àmbits d'interès mitjançant l'accés funcional, contextualitzant i pràctic de diverses possibilitats creatives, formatives, informatives i lúdiques. - Accedir a entorns virtuals que afavoreixin aprofundir, ampliar i/o diversificar àmbits de relació, coneixement i/o interès. - Diversificar l'ús funcional i pràctic de les TIC més enllà de l'accés a Internet cercant d'integrar l'ús d'aplicacions informàtiques en l'aprenentatge de les destreses, tècniques i competències TIC. - Accedir, mantenir i/o ampliar coneixements que permetin l'ús autònom i funcional de les competències informàtiques bàsiques i transversal. - Introduir, mantenir i/o ampliar els coneixements que permetin l'ús més autònom possible d'aplicacions informàtiques bàsiques: tractament de textos, dibuixos, gestió de vídeos i fotos, edició audiovisual, dibuix... - Accedir, mantenir i/o ampliar coneixements i habilitats relacionades amb la recerca a Internet, la comunicació, l'ús i accés a xarxes socials, la gestió i tractament d'informació i expressió audiovisual. - Introduir, mantenir i/o ampliar coneixements que permetin l'ús més autònom i funcional possible d'eines bàsiques a Internet: accés i ús de navegadors, gestió de descàrregues, accés a xarxes socials del Centre... - Introduir, mantenir i/o ampliar els coneixements per a l'accés a recursos virtuals que facilitin el desenvolupament de l'autodeterminació, la qualitat de vida, l'autodirecció i l'autogestió. - Adquirir, desenvolupar i/o millorar en habilitats, actituds i estratègies per al treball cooperatiu, col·laboratiu i per projectes. - Desenvolupar una conducta segura i respectuosa que preservi la pròpia intimitat i integritat.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Es treballa en grups reduïts de vuit persones, amb l'educador referent de l'activitat. Metodològicament es treballarà mitjançant l'exposició didàctica, mostrant de manera pràctica els continguts i processos d'accés i l'ús, amb el suport personalitzat adaptant-se als objectius individualitzats i als interessos i capacitats personals de cadascun. Els continguts d'aprenentatge mantenen un esquema bàsics de programació: identificar necessitats, i preferències, presentar recursos, habilitar per al seu accés, practicar el desenvolupament de la seva funcionalitat, avaluar el progrés i possibilitar l'accés autònom i l'autodirecció, encara de manera supervisada. En tots els casos es tracta que les activitats desenvolupades i els objectius perseguits tinguin una aplicació pràctica i funcional i contextualitzada que s'adapti a les necessitats, possibilitats i interessos de les persones. Continguts - Aquells que permeten l'accés i gestió de la informació a Internet, així com les plataformes socials utilitzades, com són: - Accés i ús de navegadors i cercadors d'internet. - Recerca funcional i contextualitzada de continguts i informació. - Emmagatzematge i recuperació de recursos i cerques. - Gestió d'arxius i informació - Gestió de comptes particulars de Facebook en els casos autoritzats - Gestió i manteniment del perfil de Facebook, amb seguretat - Gestió i manteniment de les plataformes i allotjaments externs: Youtube, Vimeo, Dailymotion, correu electrònic, Hotmail, Gmail... - Conducta Segura a Internet - Aquells aplicatius de suport informàtic (software) allotjats en el propi equipament com són: - Edició de textos - Jocs educatius - Material informatiu, formatiu - Generació de documents, aplicacions o recursos per l'accés, aprenentatge, tractament i avaluació de continguts acadèmics i funcionals - Programari i gestió d'imatges - Programari de presentacions - Programari de dibuix - Programari d'edició audiovisual