Espolsem discursos d’odi i estenem feminismes #8MÒmnia

Pestanyes primàries

Dia: dimecres 05 de març de 2025 de 17:00 a 19:00

Quan

Comença el: dimecres 05.03.2025 de 17:00 a 19:00
Acaba: dimecres 05.03.2025 de 17:00 a 19:00

Informació pràctica

Temàtica: Aprenentatge

Objectiu de l'activitat

-Desenvolupar el pensament crític de l’alumnat a través de la reflexió i l'anàlisi. -Empoderar l'alumnat mitjançant la motivació. -Expressar sentiments i opinions respecte de la diversitat fomentant la igualtat i sense prejudicis de caràcter sexista. -Conèixer la influència de la socialització diferencial entre l'alumnat. -Desenvolupar l'empatia. -Fomentar la igualtat entre homes i dones. -Eliminar la discriminació per raó de sexe.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

El feminisme s’ha desenvolupat i es desenvolupa, com un procés per a la consecució dels valors socials d’igualtat i de llibertat en la societat, de manera que des del Punt Òmnia considerem la importància de desvelar-ho al nostre alumnat. Al llarg de la setmana es realitza una activitat intergeneracional que es concreta de la següent manera: 1. La gent gran que participa als cursos TIC de l'Òmnia crea una plantilla (amb el CANVA), imprimible, la qual serà utilitzada posteriorment per fer punts de llibre. "8M" 2. Els joves d'Atzavara i Punt Òmnia preparen un mural, el qual serà penjat a l'entrada del Casal Cívic. 3. Totes les persones usuàries del Casal Cívic poden fer aportacions reivindicatives al mural que els joves d'Atzavara Arrels i del Punt Òmnia han preparat la setmana anterior. 4. Totes les persones usuàries del Casal poden fer punts de llibre del "8M" 5. Es realitza la gimcana del 8M "Passaport lila" amb l'alumnat de l'Òmnia i Atzavara-Arrels. L'activitat "passaport lila" consisteix amb 6 proves on cada una es realitzara una activitat relacionada amb el 8M, mitjançant dibuixos per pintar, ordinadors, sopa de lletres, i un projector, etc. L’alumnat adopta un paper actiu. Es fomenta el treball en grup, el diàleg i el debat per així aconseguir un aprenentatge significatiu.