Dia: divendres 17 de gener de 2025 de 17:45 a 19:15
Quan
Comença el: divendres 17.01.2025 de 17:45 a 19:15 Acaba: divendres 11.04.2025 de 17:45 a 19:15
Informació pràctica
Places: 10 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge
Objectiu de l'activitat
Apropar i donar suport als veïnatge del barri, fent especial atenció a les dones, per a que a aprenguin la llengua a través d'activitats pràctiques i situacions quotidianes.
Dotar de competències lingüístiques a la població que els permetin adquirir habilitats que millorin la seva ocupabilitat.
Abordar els aspectes comunicatius a partir de les necessitats diàries de la ciutadania (persona, escola, comerç, salut...) tot adquirint llenguatge per poder millor les capacitats comunicatives i afavorint l'expressió oral.
Promoure la descoberta del barri i la ciutat, per afavorir una ciutadania compromesa, capaç de construir i generar identitat i sentiment de pertinença a l'entorn, a través de la participació i l'intercanvi amb altres.
Donar suport a aquelles persones amb càrregues familiars, per a que accedeixin a la formació, oferint espais d'acompanyament als fills i filles quan aquestes ho necessitin, per accedir a formacions.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
A través d'activitats pràctiques i dinàmiques de la llengua, es busca millorar quatre habilitats a les persones participants.
La comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral i l'expressió escrita. a través d'activitats que es plantegen en un context participatiu, que promou una comunicació real i significativa, tot ajustant-se als interessos i necessitats de les participants.
Per aconseguir-ho es duen a terme diferents tipus d'activitats:
- Conversa guiada, en les quals es treballen situacions quotidianes (anar a comprar, demanar informació, conversar amb els amics).
- Simulació de situacions reals, com anar al metge, a una entrevista, a una trobada a l'escola.
- Jocs i activitats de vocabulari, verbs i temps verbals, mots encreuats, completar frases amb paraules clau, associar imatges amb paraules, crear llistes de camps semàntics (aliments, roba temps, ...)
- Redacció de textos, frases, dictats, presentacions, reflexions
- Dictats breus i adpatats per millorar l'orografia, la comprensió auditiva i l'escriptura,
- Repeticions i memòria per practicar la pronunciació.
La metodologia es doncs. participativa i adaptativa, amb un enfocament comunicatiu i on preval el treball en grup