Quan Comença el: dijous 14.01.2021 de 18:00 a 19:30Acaba: divendres 21.05.2021 de 18:00 a 19:30 Informació pràctica Places: 12 Objectiu de l'activitat Afavorir el domini del pc, el programari d'ofimàtica (writer i impress), així com el domini del mail (escolar) i els diferents entorns d'aprenentatge que fan servir (drive, clasroom, moodle, etc.) a fi de garantir, l'autonomia dels nens i les nenes, per fer front a les seves tasques escolars. Especialment en casos de confinament. Propiciar un espai de participació col·lectiva entre els infants del barri a través d’un recurs on-line per treballar centres d’interès (drets infància, gènere i prevenció de la violència, respecte a la diversitat i la interculturalitat, prevenció de riscos a la xarxa. Promoure la participació infantil a la vida del barri. Metodologia, continguts i recursos utilitzats Les sessions s'estructuren sobre un calendari d'any escolar i per tant, arrosseguem activitat i grup. A diferència de les edicions anteriors, i sabent que la majoria de nens i nenes d'aquest grup (el considerem propi, no participa en altres entitats). La nostra voluntat es fer possible que adquireixin autonomia per dur a terme les seves tasques escolars. Quelcom que sovint, manifesten saber fer, però a l'hora de la veritat tenen força dificultats. Es treballar a partir dels entorns digitals que fan servir a l'escola (Drive, Google Docs i ClassRoom) per reforçar la seva autonomia i comprensió d'allò que fan en cada espai. Doncs tenim detectat que es perden entre entorns i sovint no localiten les tasques que se'ls encomana. Al llarg del curs s'abordaran temàtiques de gènere, prevenció de riscos abusos i a la xarxa i drets, entre altres. Seran sessions monotemàtiques (setmana de...). Activitats TIC que estimulen la creativitat, la descoberta i la participació infantil a través de centres d’interès i aprenentatges transversals, que promouen el treball en equip i la construcció de valors. Els tallers, acordats amb les entitats i els projecte educatius del Casal, s’adrecen a grups de 11 participants i enguany tenen caràcter mensual, en lloc de quinenal, doncs es partei el grup en dos. Es compta amb el suport del equip del projecte, que acompanya les activitats i dóna suport als infants, apoderant-los i estimulant la seva participació.