TIC i ocupació

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 16 de setembre de 2024 de 09:00 a 10:42

Quan

Comença el: dilluns 16.09.2024 de 09:00 a 10:42
Acaba: dilluns 23.12.2024 de 09:00 a 10:42

Informació pràctica

Places: 9
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Ocupabilitat
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Millorar les competències digitals per a la inserció laboral: Formar els interns en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) aplicades al món laboral, dotant-los de les habilitats necessàries per accedir a ofertes de feina i desenvolupar tasques relacionades amb el mercat laboral. Facilitar la recerca de feina en línia: Ensenyar com utilitzar les eines digitals per buscar oportunitats d'ocupació, com gestionar portals de feina, elaborar un currículum digital, redactar cartes de presentació, i preparar-se per a entrevistes de treball. Promoure l'ús d'eines de programari per a la productivitat laboral: Capacitar els interns en l'ús de programari d'ofimàtica, com processadors de text, fulls de càlcul i altres eines col·laborat ives, per millorar les seves habilitats tecnològiques en l'entorn professional. Fomentar l'ús de les TIC per al treball autònom: Introduir als interns les plataformes i eines digitals que permeten l'emprenedoria digital, la gestió de petits projectes i el desenvolupament de serveis autònoms, com per exemple, creació de perfils professionals en línia o ús de xarxes socials professionals. Desenvolupar habilitats per a la comunicació digital: Ensenyar com fer un ús efectiu de les eines de comunicació en línia (correu electrònic professional, videoconferències) i la gestió de xarxes socials orientades a l'ocupació. Fomentar la inclusió digital en el món laboral: Garantir que els interns adquireixin una base sòlida de competències digitals que els faciliti la transició al mercat laboral actual, on la inclusió digital és un element clau per a la reinserció social i laboral.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Metodologia: 1. Aprenentatge pràctic: El taller es basarà en activitats pràctiques on els interns podran aplicar directament els conceptes apresos. Es prioritzarà l'ús d'ordinadors i eines digitals per a l'exploració de portals de feina, creació de currículums i altres tasques relacionades amb la inserció laboral. 2. Sessions guiades i tutoritzades: El dinamitzador TIC proporcionarà una guia pas a pas en l'ús de les eines i plataformes digitals, però també s'animarà als interns a treballar de forma autònoma, resolent dubtes amb el suport constant del formador. 3. Treball en grup i individual: Es combinaran activitats en grup, com la revisió col·lectiva de currículums o pràctiques d'entrevista, amb tasques individuals que permetin als interns avançar segons les seves necessitats i ritmes d'aprenentatge. 4. Autoaprenentatge supervisat: Es proporcionarà als interns accés a recursos digitals que poden utilitzar de manera autònoma, com tutorials en línia, guies de creació de currículum, o portals de recerca de feina, amb la supervisió i suport del dinamitzador. 5. Avaluació contínua: Es farà un seguiment del progrés de cada intern mitjançant activitats d'autoavaluació i revisió personalitzada dels treballs, per garantir que s'assoleixen els objectius establerts. Continguts: 1. Introducció a les eines digitals per a la recerca de feina: Coneixement de portals d’ocupació, xarxes socials professionals i eines digitals per a la cerca d’ofertes laborals. 2. Creació de currículums i cartes de presentació: Eines digitals per elaborar currículums, presentacions visuals i escrites professionals per destacar habilitats i experiència laboral. 3. Processadors de text i fulls de càlcul: Ús de programes com LibreOffice Writer o Calc per gestionar la documentació i la informació rellevant en un entorn laboral. 4. Pràctiques d'entrevista de feina: Simulacions d'entrevistes de treball, tant presencials com en línia, utilitzant plataformes de videoconferència. 5. Introducció a l'emprenedoria digital: Eines i plataformes per iniciar petits negocis, crear un perfil digital professional i promocionar serveis a través d'internet. 6. Comunicació digital i seguretat en línia: Ús de correu electrònic professional, protocols per a la comunicació efectiva i consells per protegir la privacitat i la seguretat en línia. Recursos utilitzats: 1. Ordinadors amb accés a internet: Els interns faran servir ordinadors equipats amb els programes necessaris per a la creació de documents, navegació en portals d'ocupació i pràctiques d'entrevistes en línia. 2. Software d'ofimàtica: Programes com LibreOffice Writer i Calc per a la redacció de currículums, gestió de dades i tasques administratives. 3. Plataformes de recerca de feina: Els interns aprendran a utilitzar portals laborals del SOC (Servei català d’ocupació) i d’altres com Infojobs. 4. Tutorials i materials en línia: S'oferiran tutorials en format vídeo i guies digitals per facilitar l'autoaprenentatge i el reforç dels coneixements adquirits. 5. Projector i epoptes: Per a la presentació de continguts i la resolució col·lectiva de dubtes, compartint la pantalla amb tots els ordinadors del punt Òmnia.