Comença el: dilluns 20.01.2025 de 19:15 a 20:15 Acaba: dilluns 20.01.2025 de 19:15 a 20:15
On es fa:
Salomó
Informació pràctica
Places: 25 Temàtica: Àmbit familiar
Objectiu de l'activitat
L'objectiu general de l'activitat és proporcionar eines i coneixements per educar i conviure amb les pantalles en l'era digital, promovent un ús conscient, equilibrat i saludable de la tecnologia. Aquesta xerrada busca empoderar famílies, persones educadores i altres agents acompanyants en l'ús responsable de la tecnologia per part d’infants i joves, establint límits adequats i explorant les possibilitats positives que ofereixen les pantalles. A més, es vol fomentar el diàleg i la reflexió col·lectiva sobre les dinàmiques digitals en la vida quotidiana, contribuint a una convivència més enriquidora i respectuosa amb la tecnologia.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
La xerrada s’estructurarà en tres blocs principals:
Acompanyament i límits: es treballarà la importància de l’acompanyament actiu en l’ús de pantalles, amb estratègies per establir límits clars, respectuosos i efectius.
Possibilitats educatives i lúdiques: s’exploraran eines, aplicacions i activitats que aprofitin el potencial positiu de les pantalles per a l’aprenentatge i l’entreteniment.
Gestió dels desafiaments digitals: es reflexionarà sobre temes com la sobreexposició, l’addicció i la privacitat, proporcionant pautes inclusives per a la seva prevenció i gestió.
La metodologia serà participativa i orientada al diàleg. Les persones assistents tindran l’oportunitat d’interactuar amb l’expertesa, plantejar dubtes i compartir experiències. Es combinaran explicacions teòriques amb exemples pràctics i dinàmiques participatives que promoguin la reflexió col·lectiva.
Recursos utilitzats:
Presentació audiovisual amb exemples reals i recomanacions pràctiques.
Materials de suport, com guies sobre hàbits digitals saludables i recomanacions d’aplicacions educatives.
Espais per al debat i la participació activa, mitjançant dinàmiques com preguntes-resposta o treball en grups petits.
Propostes d’activitats per aplicar en diferents entorns, com la llar o espais educatius.