Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Utilitzem el métode Oralpha, que preten, a través de dinàmiques diverses, simultaniejar l’aprenentatge del llenguatge oral i de l’escrit, partint de les situacions quotidianes més significatives (la salut, l’escola, els aliments, la feina...).
La part oral treballa les funcions comunicatives principals, l’univers lèxic d’aquestes situacions i les estructures comunicatives.
La part de lectoescritura parteix de les paraules clau de cada tema, però afegint activitats d’agrupar lletres per construir noves paraules, treballa amb les síl·labes inicials més repetides en les paraules clau i subratlla amb gestos els sons consonàntics.
Continguts a treballar:
Reconeixement i identificació de les lletres.
Pràctiques d'escriptura en majúscules i minúscules.
Paraules generadores i frases senzilles.
Omplir formularis, escriure llistes i notes senzilles.
Ser capaç de llegir petits textos quotidians.
Ser capaç de produir petits textos (escriure frases). Apunts, mails i whatsapps expressant idees directes.