Metodologia, continguts i recursos utilitzats
METODOLOGIA:
S'inicia el taller amb una presentació general sobre el procés de cerca de feina i els recursos disponibles per ajudar les persones participants a trobar feina. Es proporciona una introducció al processador de textos Libre Office i a Canva i el com utilitzar-lo per crear currículums i cartes de presentació. S'ensenyarà als participants com usar internet per cercar oportunitats de feina i quins recursos ofereixen les administracions, així com els principals portals de recerca de feina. Es visualitzaran vídeos i es debatrà sobre l'ús i el benefici de les xarxes socials per trobar ofertes, connectar-se amb empreses i professionals de les diferents àrees. Es realitzaran exercicis pràctics perquè les participants puguin posar en pràctica allò que han après i rebre retroalimentació sobre el seu currículum. S'organitzaran sessions de pràctiques d'entrevistes perquè les participants puguin practicar les habilitats d'entrevistes i rebre retroalimentació sobre com poden actuar i quins aspectes cal tenir en compte per poder millorar. També es duran a terme dinàmiques grupals pròpies d'entrevistes de feina.
CONTINGUTS:
Inserció laboral; recerca de feina; currículum; entrevistes de feina.
RECURSOS:
8 ordinadors amb accés a internet; impressora; dinamitzadora TIC.