Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Metodologia
Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
Classes Teòriques i Pràctiques.
Ludificació.
Aprenentatge Col·laboratiu.
Avaluació Contínua.
Continguts
Introducció a la Programació visual (Escratx, Blockly).
Fonaments de Robòtica:
- Components d'un robot: sensors, actuadors, microcontroladors.
- Tipus de robots i les seves aplicacions.
Programació de Robots:
- Ús de plataformes de programació específiques per a robòtica (com Arduino o LLEC Mindstorms).
- Exercicis pràctics de programació de robots per a fer tasques simples.
Resolució de Problemes:
- Estratègies per a abordar problemes de programació i robòtica.
- Exercicis de lògica i algorismes.
Projectes Finals:
- Desenvolupament d'un projecte on els estudiants dissenyin, construeixin i programin el seu propi robot.
Recursos
Programari:
- Escratx o Blockly per a programació visual.
- IDEs com Arduino IDE per a programació de microcontroladors.
- Simuladors de robòtica (com VEXcode VR o Tinkercad).
Maquinari:
- Kits de robòtica (com a LLEC Mindstorms, VEX Robotics o kits de Arduino).
- Sensors i actuadors bàsics (motors, Leds, sensors de distància).
Material Didàctic:
- Guies i tutorials en línia.
- Vídeos explicatius i recursos interactius.
Plataformes d'Aprenentatge:
- Accés a plataformes educatives que ofereixin cursos en línia sobre programació i robòtica.