MONOGRÀFIC - MÒBILS (dl11:40-gen25)

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 10 de febrer de 2025 de 11:45 a 13:45

Quan

Comença el: dilluns 10.02.2025 de 11:45 a 13:45
Acaba: dilluns 07.04.2025 de 11:45 a 13:45

Informació pràctica

Places: 8
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

- Familiaritzar-se amb les funcionalitats bàsiques del mòbil: Aprendre a utilitzar les característiques essencials del dispositiu, com encendre’l, desbloquejar-lo, navegar per les aplicacions i fer trucades o enviar missatges. - Adquirir habilitats per a la comunicació digital: Aprendre a utilitzar aplicacions de missatgeria (WhatsApp, SMS) i fer trucades, per millorar la capacitat de mantenir-se en contacte amb familiars i amics. - Comprendre els aspectes bàsics de la seguretat i la privacitat digital: Aprendre a configurar opcions de seguretat (contrassenya, empremta) i reconèixer les mesures bàsiques per protegir la privacitat en el dispositiu.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Per aconseguir els objectius plantejats en el curs, la metodologia ha de ser pràctica, senzilla i adaptada al ritme de cada participant. A continuació es presenta la metodologia que es podria seguir: 1. Metodologia basada en l’aprenentatge pràctic: Activitats pràctiques: El curs es basarà en la pràctica contínua, on els participants podran experimentar directament amb els seus dispositius mòbils en cada classe. Es dedicarà temps a que puguin realitzar tasques concretes, com fer trucades, enviar missatges i obrir aplicacions, seguint exemples senzills. Demostracions en viu: Es realitzarà demostracions en directe de cada funció, com encendre el dispositiu, desbloquejar-lo, realitzar trucades o enviar missatges. Després, els participants tindran l’oportunitat de reproduir les tasques al seu propi dispositiu. Treball en parelles o grups petits: Es fomentarà la col·laboració entre els participants, per tal que es puguin ajudar mútuament i resoldre dubtes junts. Això contribuirà a un ambient d’aprenentatge més còmode, especialment per aquells que es poden sentir més insegurs. 2. Ensenyament gradual i estructurat: Els continguts es desglossaren en petites etapes: Cada classe es dividirà en temes petits i clars per evitar la sobrecàrrega d’informació. S’ensenyaran passos senzills i es reforçarà el contingut anterior abans d’introduir temes nous. Això permetrà als participants assimilar millor cada concepte. Ritme flexible i adaptatiu: Tenint en compte la diversitat de coneixements previs, els participants podran avançar al seu propi ritme, amb temps per resoldre dubtes i revisar els conceptes anteriors quan sigui necessari. Repetició i revisió constant: Es farà un repàs regular del contingut après per consolidar les habilitats. A més, es dedicarà temps per revisar els temes més complicats fins que tots els participants se sentin còmodes amb ells. 3. Suport visual i utilització de recursos multimèdia: Suports visuals: S’utilitzaran recursos visuals com presentacions, diagrames senzills i vídeos tutorial per ajudar els participants a entendre millor els conceptes. Per exemple, mostrar les icones d’aplicacions o les pantalles de configuració de manera visual facilitarà la comprensió. Materials impresos: Es proporcionaran materials impresos amb imatges clares i instruccions pas a pas, perquè els participants puguin continuar la seva pràctica a casa i tinguin un recurs per consultar quan tinguin dubtes. 4. Acompanyament personalitzat i paciència: Tutorització individualitzada: S'oferirà atenció personalitzada als participants que necessitin més ajuda. Caldrà que siguin pacients i que repeteixin les explicacions de manera clara i senzilla, sempre que sigui necessari. Espai per a preguntes i dubtes: Es crearà un ambient de confiança en què els participants es sentin còmodes a l’hora de fer preguntes i expressar els seus dubtes. Això ajudarà a mantenir un aprenentatge positiu i motivador. 5. Avaluació continua i retroalimentació: Avaluació pràctica: Es realitzaran petites proves pràctiques durant el curs per avaluar les habilitats adquirides, com fer trucades o enviar missatges. Això permetrà identificar àrees de millora i reforçar-les immediatament. Feedback constant: Els instructors proporcionaran retroalimentació constant als participants, destacant els èxits i orientant-los sobre possibles millores, per mantenir la motivació i la confiança en el procés d'aprenentatge. 6. Inclusió de la tecnologia de manera senzilla: Ús de recursos digitals senzills: Quan es tracti de temes més tècnics, com la seguretat, es podran fer petits vídeos explicatius o guies pas a pas que els participants puguin seguir des de casa. Practicar en diferents dispositius: Si és possible, els participants tindran accés a diferents models de mòbils per tal d’entendre les variacions entre dispositius i no sentir-se limitats pel tipus de mòbil que tenen. Aquesta metodologia permetrà als participants aprendre de manera activa, visual i individualitzada, creant un ambient d’aprenentatge respectuós amb el seu ritme i nivell de coneixement. El focus serà en garantir que els participants es sentin còmodes i segurs amb l’ús del seu dispositiu mòbil, millorant així la seva capacitat per interactuar amb el món digital.