Comença el: dilluns 30.06.2025 de 12:00 a 13:00 Acaba: dilluns 14.07.2025 de 12:00 a 13:00
Informació pràctica
Ús de les tic: Sí Temàtica: Ús lliure
Objectiu de l'activitat
Facilitar l’accés lliure i gratuït a recursos digitals (ordinadors amb connexió a internet, eines ofimàtiques, etc.) a persones que no disposen d’aquests mitjans al seu domicili.
Reduir la bretxa digital i social, oferint un espai inclusiu i acollidor on tothom pugui fer tràmits en línia, consultar informació, comunicar-se o realitzar gestions personals amb suport puntual si cal.
Promoure l’autonomia digital dels usuaris i usuàries mitjançant un entorn segur i acompanyat, on es puguin resoldre dubtes tecnològics bàsics relacionats amb l’ús de dispositius, navegació per internet o gestió de documents.
Afavorir la inclusió social i digital de col·lectius amb dificultats d’accés o coneixement tecnològic, especialment persones grans, en situació de vulnerabilitat o nouvingudes.
Fomentar l’ús responsable i crític de les TIC, tot respectant la privacitat, les normes de convivència i el bon ús dels equips i serveis compartits.
Consolidar l’Aula Oberta com un recurs de proximitat, flexible i adaptat a les necessitats reals de la comunitat, integrant-se dins la xarxa d’accés digital al territori.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
L’Aula Oberta es fonamenta en una metodologia autònoma i autoorganitzada, on les persones usuàries accedeixen lliurement als recursos tecnològics per cobrir les seves necessitats digitals quotidianes. L’espai està pensat perquè cadascú pugui gestionar el seu temps i les seves tasques de manera independent, promovent la confiança en les pròpies capacitats i l’ús funcional de les TIC.
L’acompanyament del dinamitzador/a es manté en un segon pla i només s’ofereix de manera puntual, quan la persona el sol·licita o necessita orientació específica. Així, es prioritza l’aprenentatge per descobriment, l’autogestió i l’ajuda entre iguals, com a eines clau per afavorir l’empoderament digital i reduir la dependència tecnològica.