Ciberseguretat al Punt Òmnia de Santa Coloma de Cervelló amb el Centre Obert La Klau

Grup de nens i nenes del Centre Obert La Klau treballant davant dels ordinadors al Punt Òmnia de Santa Coloma de Cervelló, amb el suport de la persona dinamitzadora. L’aula està decorada amb motius de Halloween i els infants participen en una activitat sobre ciberseguretat.

El Centre Obert La Klau de Santa Coloma de Cervelló fa anys que participa de manera regular a les activitats del Punt Òmnia del municipi. En aquestes sessions, infants i joves treballen aspectes com els hàbits saludables, l’aprenentatge tecnològic i la socialització a través de les eines digitals.

Un dels eixos centrals d’aquesta col·laboració és la ciberseguretat, especialment amb el grup de mitjans, format per nens i nenes d’entre 9 i 11 anys, una edat clau en què molts reben el seu primer telèfon mòbil. Mitjançant dinàmiques i activitats lúdiques, s’hi promou un ús segur, responsable i crític d’internet.

Els materials i recursos utilitzats estan disponibles al web de La Klau, que ofereix un ampli repositori d’eines educatives i lúdiques en línia, testades pels mateixos participants. Com que és un projecte en constant evolució, és possible que alguns enllaços antics ja no estiguin actius.

Aquesta iniciativa exemplifica el treball conjunt entre el Centre Obert La Klau i el Punt Òmnia de Santa Coloma de Cervelló per fomentar la inclusió digital i la seguretat a la xarxa entre els més joves.