El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell participa a la segona prova pilot de la ‘Cati’, l’assistent virtual en català per a la gent gran

El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell ha tornat a ser peça clau en el desenvolupament de la Cati, l’assistent virtual en català pensada per acompanyar i facilitar el dia a dia de les persones grans. Fa uns dies es va presentar la segona prova pilot del projecte, creat pel jove desenvolupador urgellenc Markus Urban.

El Punt Òmnia ha estat impulsor i col·laborador actiu en totes les fases del projecte, des dels seus inicis. La dinamitzadora Ester Collado comparteix el valor que aporta aquesta experiència: “La tecnologia pot estar al servei de les persones i, sobretot, del costat de col·lectius amb vulnerabilitat com el grup de la gent gran”.

La col·laboració entre el Punt Òmnia i Markus Urban es remunta a gener de 2024, quan es va dur a terme la primera prova pilot del projecte amb 12 participants del mateix Punt. Aquella sessió va ser molt més que un test: es va convertir en una pluja d’idees i reflexions que han contribuït directament a perfilar les funcionalitats de la Cati.

Ara, amb aquesta segona fase prevista per al mes de maig, el projecte s’obre a més persones grans gràcies a la col·laboració amb l’Esplai de la Gent Gran de la Seu d’Urgell, amb qui s’ha establert una excel·lent coordinació i treball en xarxa. Aquesta aliança entre Òmnia i entitats del territori demostra com la tecnologia pot créixer des de l’arrel comunitària i amb una mirada social.

Durant la presentació, Markus Urban va explicar com funciona la Cati, pensada per ajudar les persones grans a estar connectades, informades, entretingudes i segures, i es va mostrar un vídeo promocional que en recull les funcions més destacades. L’acte va comptar també amb la participació de la regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, Christina Moreno.

La prova pilot forma part de la iniciativa d’Àrees Digitals, impulsada per la Secretaria de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya, amb el suport de la Mobile World Capital i la Fundació i2CAT, i amb la implicació directa del Punt Òmnia de la Seu d’Urgell com a referent en l’acompanyament digital de la gent gran.