“Advertència: aquest curtmetratge està inspirat en fets reals”. Així comença una de les pel·lícules que més por ha fet passar als participants de la Xarxa Òmnia i que més els ha fet pensar en els últims temps: el curtmetratge Inma. La problemàtica de l’assetjament vista des del punt de vista d’un grup de persones de més de 50 anys és un repte força complicat. Com es pot tractar amb gent adulta un problema que afecta majoritàriament infants i joves?
La nova perspectiva i la inquietant manera de fer patir l’espectador són els punts forts d’Inma, un projecte audiovisual creat pel Punt Òmnia AV Trinitat Nova que aporta un aire nou a la temàtica de l'assetjament des del punt de vista d’un grup de 15 persones adultes. La pel·lícula està ambientada a la Casa de les Aigües, un edifici emblemàtic del barri de la Trinitat Nova que va acollir una part del recorregut del rec Comtal, una canalització que va abastir d’aigua la ciutat de Barcelona i part dels afores durant el segle XIX.
A partir d’una visita guiada a la Casa de les Aigües, l’Inma queda aïllada del grup i es veu atrapada a les instal·lacions de la casa, just per on l’aigua es canalitzava fa dècades. La foscor i l’angoixa protagonitzen les escenes més tenebroses de la pel·lícula, totes inspirades i promogudes per l’assetjament que fa anys va patir l’Inma, durant la joventut, i que encara perduren en un racó de la seva ment.
Què se’n fa de la violència viscuda? Fins on poden arribar les conseqüències de l’assetjament? “No sabem si s’arribarà a entendre”, diu el Víctor, dinamitzador del Punt Òmnia, però el que és cert és que l’Inma arriba a transmetre un punt de vista diferent i més reposat sobre la problemàtica de l’assetjament, i demostra el que potser d’entrada ningú no sospitava: la gent gran també hi té molt a dir. Inma l’han creat una quinzena d’usuàries i usuaris del Punt Òmnia Trinitat Nova, una iniciativa que inicialment es volia enfocar a joves es va capgirar de manera casual a partir del comentari d’un usuari del taller d’ocupació del SOC.
Inma ha donat molta feina a les persones participants: pensar la idea i l’enfocament, crear i escriure el guió, fer d’actrius i d’actors, pensar en l’atrezzo i les escenificacions, etc. També hi ha hagut retards en la gravació, contratemps... totes les problemàtiques que sorgeixen en un rodatge també van aparèixer a l’hora de crear Inma, cosa que va allargar l’experiència de dues setmanes a quatre mesos. Tot i això, el resultat del Punt Òmnia Trinitat Nova és immillorable. No us el perdeu:
22/05/2018 | 07:05
Quines conseqüències pot tenir l'assetjament? El Punt Òmnia s'endinsa en el rerefons psicològic d'una víctima de bullying amb el curtmetratge Inma.