Les dinamitzadores i dinamitzadors dels punts Òmnia han finalitzat la formació STEAM i Aprenentatge per projectes amb una sessió presencial de cinc hores.
L'Esther Subias ha estat l'encarregada de dinamitzar aquesta última sessió com experta en l'enfocament STEAM amb perspectiva de gènere i amb llarg recorregut en l'àmbit de projectes europeus d'educació i TIC.
La metodologia que han utilitzat per finalitzar la formació ha estat el 'design thinking' és un mètode de treball per generar idees innovadores d'acord amb problemes detectats en un marc de treball i donar solucions a les necessitats reals de les usuàries i usuaris. Les fases d'aquesta metodologia de treball impliquen empatitzar, definir, idear, prototipar i avaluar. Els dinamitzadors i dinamitzadores van conèixer el funcionament i estructura d'aquest mètode de treball per donar suport en el desenvolupament de les seves activitats i projectes.
Durant la sessió les persones participants es van dividir en diversos grups per posar-ho en pràctica amb una proposta de casos i situacions d'exemple com van ser l'organització d'una festa popular o donar a conèixer un projecte. Posteriorment, cada grup va fer una presentació i va compartir la seva proposta amb la resta, els equips continuaran treballant plegades les propostes. L'objectiu era proposar idees, activitats i projectes viables que es puguin replicar als punts Òmnia de tot el territori i analitzar-ho amb el mètode 'design thinking'.
Aquesta formació pertany al pla de formació 2022 de la xarxa Òmnia per les dinamitzadores i dinamitzadors.
Al Flickr de Xarxa Òmnia trobaràs un àlbum amb algunes imatges de la formació.