El projecte conjunt "Identitats i Miralls", que ha comptat amb la participació del Punt Òmnia PES La Mina, ha rebut el XXI Premi de Civisme als Mitjans de Comunicació, en la modalitat de treballs a Internet. El dinamitzador de l'espai, el David Picó, ha recollit el guardó en un acte celebrat el 15 de desembre al Palau de la Generalitat amb motiu de la Jornada Civisme i Valors.
Aquest programa, coordinat entre professorat de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona i l'entitat gestora PES La Mina, ha donat l’oportunitat a usuaris del Punt Òmnia a participar en la reflexió i l’anàlisi de les identitats del barri i la imatge promoguda pels mitjans de comunicació. L'objectiu del projecte és triar fins a 9 alumnes de l'assignatura de comunicació i documentació del grau de treball social i dotar-los d'eines per conèixer la realitat del barri i dinamitzar sessions amb diferents col·lectius. L'equip de Desdelamina.net, mitjà digital que gestiona el David Picó, dissenya amb els alumnes les sessions per als usuaris a partir de temes i notícies específiques. En una d'aquestes sessions, com a exercici pràctic dels estudiants, els participants del Punt Òmnia han debatut sobre el paper de la biblioteca Font de la Mina del barri de Sant Adrià del Besòs, que fa sis anys que està al servei de la comunitat. Segons Picó, els usuaris s'han mostrat interessats i sorpresos per l'experiència i per com una notícia dels mitjans pot arribar a distorsionar tota una realitat del barri.
"Identitats i Miralls, anàlisi dels mitjans de comunicació i la seva creació de la imatge pública del barri de La Mina", és un projecte que combina aprenentatge i servei, a fi de transferir allò que s'aprèn de la realitat en forma d'acció i oferir un servei comunitari. Els alumnes també aprenen a través d'un treball de reflexió voluntari entorn dels mitjans de comunicació i la seva construcció de la imatge del barri i amb la interacció entre les diverses identitats i la realitat. En els seus cinc anys de vida, 40 estudiants universitaris de treball social ja han participat en el projecte.
Els estudiants participants també integren les eines TIC com són un blog, càmeres i gravadores per recopilar material i deixar-hi constància de la feina feta i dels resultats extrets. A més, al final de l'assignatura fan una presentació per donar a conèixer el que han contrastat després de realitzar les sessions amb els usuaris. El material resultant es pot consultar al Tumblr. del projecte i al canal de Youtube de Desdelamina.net.
La Plataforma d’Educació Social La Mina treballa, des de fa més de 40 anys, amb infants, joves i adults del barri. Des d'aleshores ha estat atenta a les necessitats d'aquests infants i joves, per tal de donar-hi resposta des d'una acció educativa en els àmbits de l'educació social, del lleure i de l'educació formal. Com a part de la seva acció educativa al barri, l'entitat acull la gestió del Punt Òmnia des de l'any 1999.