La dinamitzadora Lidia Santiago del Punt Òmnia Torrelles de Llobregat, segona guanyadora als premis BitBot

Lídia Santiago és l’autora del projecte ‘Triagame’ 2n classificat

El dijous 15 de febrer es va celebrar la primera edició de l’entrega de premis als millors projectes educatius de programació i robòtica presentats en el marc del programa Bitbot.cat, una jornada que va premiar el projecte 'Triagame' de Lídia Santiago, dinamitzadora del Punt Òmnia Torrelles de Llobregat.

Bitbot.cat, impulsat per la Generalitat de Catalunya i que compta amb el suport del CitilabRo-botica, l’Ajuntament de Cornellà i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ha atorgat a Santiago el segon guardó pel projecte 'Triagame' de mans de Javier González, director gerent del Citilab (entitat col·laboradora i formadora del curs). Triagame és un joc per a nens i nenes de 3 a 5 anys desenvolupat amb Scratch amb forma de prototip electrònic per tal que els infants es familiaritzin amb les figures geomètriques, els colors i els nombres.  

Triagame està compost per una placa d’Arduino introduïda dins d’una capsa de cartró. La tapa de la capsa, mitjançant tres botons, es fa servir per respondre les preguntes del joc, creat amb un software de programació per blocs. Aquest projecte de robòtica educativa va ser creat per Santiago amb l’objectiu de fer partícips els alumnes de la robòtica i la programació i, així, “poder arribar a tot tipus de públic d’una manera senzilla i transversal”.

Bitbot.cat també ha premiat els projectes ‘La Mediateca del Raval’, ‘Guiber the train’ i ‘TecNoies’, treballs desenvolupats per participants al concurs --tres dels quals han sigut dones. El projecte de la Lídia Santiago, del Punt Òmnia Torrelles de Llobregat, el podeu veure a l'entrada del Bloc del Punt Òmnia.

A l’acte d’entrega de premis hi van assistir Jordi Puigneró, secretari de Telecmunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital;  Martí Barberà, director general d’Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa, i Francesc Rambla, responsable del programa Bitbot.cat. Aquesta primera entrega de premis del programa Bitbot.cat ha volgut fer un reconeixement públic a tots els monitors, monitores i professionals del lleure pel seu interès en la formació de programació i robòtica educatives amb l’objectiu de seguir fomentant les disciplines STEM entre els nens i les nenes de Catalunya.

Els premis Bitbot són una iniciativa de la Generalitat de Catalunya que busca fomentar les vocacions tecnològiques entre el col·lectiu de joves de Catalunya a través d'iniciatives de robòtica educativa en l'àmbit de l'ensenyament extraescolar.

Entrega premis Bitbot.cat - Javier González  

Els guardons premien iniciatives robòtica educativa en l'àmbit de l'ensenyament extraescolar a Catalunya.