El web de la Generalitat de Catalunya inclou un nou apartat, Situacions de vida, amb informació pràctica per resoldre o gestionar algunes de les situacions més comunes de la vida quotidiana.
Amb aquest apartat es pretén millorar l’acompanyament i l’atenció a la ciutadania en un context cada cop més digital. En aquest sentit, tenint en compte les consultes que els ciutadans i les ciutadanes fan al web, la informació s’ha estructurat per necessitats concretes i no pas per tràmits.
Al llarg de la vida, una persona es pot trobar amb fets o entrebancs que, en molts casos, fan que es qüestioni com solucionar-los, i l’Administració pot ajudar-la a resoldre’ls o gestionar-los. Ara com ara, al nou apartat del web hi ha 25 situacions, ordenades per temes (família, habitatge, feina i negoci, justícia i seguretat, mobilitat, salut i Administració pública), que s’estructuren en passos o instruccions. A més, s’hi indiquen els tràmits necessaris, explicats en un llenguatge planer, i la informació relacionada.
La ciutadania hi trobarà respostes a preguntes com aquestes: què cal fer si canvio de pis o em quedo a l’atur? Com puc reduir la factura elèctrica? Què haig de fer si decideixo casar-me pel civil? I si tinc una criatura?
A aquestes 25 situacions de vida se n’hi afegiran més en funció del contingut de les consultes que plantegi la ciutadania en els diferents canals d’atenció que ofereix la Generalitat.