Ludificació ('gamification') per al Dia Internacional de les Dones

El Punt Òmnia de Santa Coloma de Cervelló va celebrar la setmana passada el Dia Internacional de les Dones amb els usuaris i usuàries més joves del Punt provinents de La Klau, un projecte de reforç escolar i de lleure adreçat a infants i adolescents de 6 a 16 anys, en el qual el Punt Òmnia participa.

A fi d'arribar a aquest col·lectiu, el dinamitzador del Punt Òmnia va triar la ludificació (gamification) com a eina per ensenyar als joves el motiu pel qual se celebra el Dia Internacional de les Dones i quina feina hi ha per fer, encara, en qüestió de gènere i equitat.

Aprofitant activitats prèvies al Punt Òmnia en les quals els usuaris i usuàries van crear un qüestionari TIC amb l'App Kahoot, els joves de La Klau van fer una activitat que relaciona tecnologia i igualtat de gènere. Amb el joc de preguntes ja elaborat, els joves de La Klau les van respondre des dels seus dispositius mòbils. El resultat va ser passar una tarda prou divertida i educativa i, alhora, profitosa: els joves van sortir amb la idea clara que la igualtat està bastant lluny i que encara n’hi ha molt per fer.

Aquesta acció forma part de la línia Òmnia de treball sobre assetjament entre iguals que porta a terme el Punt Òmnia de Santa Coloma de Cervelló. Podeu consultar el qüestionari Kahoot en aquest enllaç.

Tècniques de gamificació per fer entendre als joves que la igualtat està lluny encara.