A l’abril comença a l’Òmnia del Pirineu un nou projecte amb infants, nens i nenes de 5 a 8 anys.
La iniciativa, sorgida de l'equip del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç i el Punt Òmnia, s'inicia amb l'observació del fet que els infants que es troben en situació de vulnerabilitat i mostren certes dificultats relacionals i de socialització no fan activitats extraescolars, i en el cas que en facin són de l’àmbit esportiu.
Es valora que una activitat que demanés uns altres hàbits (atenció, control d'impulsos, mantenir-se asseguts...) podria ser molt positiva per al desenvolupament d’aquets infants. És per aquest motiu que s'elabora un projecte pilot amb l’objectiu d’apropar-los la informàtica i les noves tecnologies i potenciar l’activitat d’aquests nens i nenes en petits grups per tal d’assolir la integració global posterior.
Objectiu general: proporcionar i oferir activitats de lleure per a la integració d’infants amb trastorns del desenvolupament fent activitats en competències digitals, cosa que els pot beneficiar en la seva inclusió social i personal.
La Convenció sobre els drets de l’infant de les Nacions Unides, en el seu article 31 deixa palès que l’infant té dret a l’esbarjo, al joc i a participar en activitats artístiques, culturals i lúdiques, dret que és de compliment obligat per tots els països que l’han ratificat.
Article 31
1. Els estats membres reconeixen el dret de l’infant al descans i a l’esplai, al joc i a les activitats d’esbarjo adequades a la seva edat, i a participar lliurement en la vida cultural i les arts.
2. Els estats membres han de respectar i promoure el dret de l’infant a participar plenament en la vida cultural i artística i han d’afavorir oportunitats de participació en activitats culturals, artístiques, recreatives i d’esplai.
A això cal sumar-hi que la Convenció sobre els drets de les persones amb discapacitat, especifica clarament que els infants amb discapacitat han de gaudir dels mateixos drets d’inclusió, d’oportunitats i d’educació en tots els àmbits, també el de l’educació en tots els seus nivells, com el no formal d’oci i temps de lleure, cas que ens ocupa en aquest projecte.