Quines eines tenim al nostre abast per gestionar les emocions? Com poden afectar aquestes a la tasca diària dels treballadors dins de l'àmbit laboral del treball social? Com podem fomentar pensaments i emocions positius? A partir d'aquestes premisses ha donat el tret de sortida la primera de les jornades territorials organitzades en forma de taller pràctic de la Xarxa Òmnia.
La jornada, celebrada el passat 11 de novembre, s'ha dut a terme al Casal Cívic del Prat de Llobregat i ha aconseguit reunir 16 dinamitzadors del projecte Òmnia, els quals han pogut aprendre tècniques de gestió emocional útils per a la seva tasca laboral.
El taller ha estat dinamitzat per Laia Mestres, especialista en educació emocional, qui ha justificat la necessitat d'aplicar una bona regulació emocional en la tasca laboral dels dinamitzadors de la Xarxa Òmnia, i ha explicat els ingredients necessaris per fer aquesta regulació: expressar les emocions de manera adequada, tenir habilitats d'afrontament davant les negatives, i finalment tenir la capacitat de generar emocions positives.
A partir d'aquestes premisses, Mestres ha posat a l'abast dels assistents habilitats emocionals i estratègies pràctiques que els dinamitzadors poden usar en el seu dia a dia, d'entre les quals es destaquen el desenvolupament de l'empatia, la compassió i l'agraïment pels altres.
El primer dels tallers de regulació emocional ha tingut una molt bona rebuda per part dels 16 assistents a la jornada. Isabel Becerra, dinamitzadora del Punt Òmnia de Sant Vicenç dels Horts, ha assegurat que la jornada ha estat una experiència amb la qual ha "après moltes coses" i que la tasca de dinamitzador té "un desgast que es pot prevenir amb un autoconeixement i bona gestió de les emocions".
Aquest taller de regulació emocional del Prat de Llobregat és el primer d'un conjunt de tallers que ha organitzat la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària (DGACC) al llarg del territori durant el mes de novembre. Aquestes jornades pràctiques pretenen donar eines i aportar procediments metodològics perquè els dinamitzadors i dinamitzadores puguin programar activitats relacionades amb la prevenció de l'assetjament entre iguals i ciberassetjament, i puguin optimitzar la seva funció laboral amb els usuaris i usuàries.