ACTIVIDAD LA GRANJA DEL ÒMNIA
fitxa de programació d’activitats.
Nom de l’activitat: La granja dels nens de l'Òmnia (Taller infantil) |
Noms / Logos entitats |
Responsable: Albert Casas |
|
Entitat: AVV Montigalà |
|
Col·lectiu: Nens i nenes de entre 6 i 12 anys |
Nº usuaris: 8 |
Dates: del 22 de maig al 5 de juny |
Horari: 1'5 h /8 dies (sesions) |
Línia d’actuació: |
Ús comunitari |
x |
Ins. laboral |
|
Formació |
x |
Objectius
Continguts i Conceptes:
Comunitari:
Habilitats Relacionals i Personals
|
Descripció (Metodologia,...):
En motiu del dia internacional del medi ambient (5 de juny), vaig plantejar al grup del taller infantil la realització de un mural on el tema central fou el medi ambient, enfocat a la vida rural. Es va decidir en grup gran que el tema a tractar sería “La granja”. Les activitats cronològicament van ser:
|
Recursos necessaris (Humans, materials i funcionals):
Per tal de portar a terme l'activitat van caldre: 8 ordinadors, el dinamitzador i participants, la impressora HP Desjet 9800, llapis de colors, 5 tisores, cinta adhesiva i cola de barra.
D'altra banda van usar el cercador de interenet explorer, google (imatges) i els programes per a pintar Paint i Kid Pix Deluxe 4 School.
Per imprimir els animals de la granja i el títol del mural (“La granja”) varem usar papers ja impresos per una cara i que no tenia cap utilitat, tot aprofitant la cara en blanc que restava (re utilització).
|
Avaluació: |
Adequació dels objectius: A posteriori podem afirmar que els objectius en la seva totalitat s'han assolit amb solvència. Cal fer esment especial a l'assoliment del objectius relacionats amb les habilitats relacionals. S'han observat dinàmiques d'ajuda mútua i de construcció d'una realitat comuna important entre els participants.
|
Desenvolupament de l’activitat: El fet de observar el mural finalment culminat els va omplir d'orgull, en dies posteriors la pregunta general que els participants feien al dinamitzador girava entorn a que el mural havia estat comentat per els demés usuaris de la sala (i així fou).
|
Usuaris i usuàries (Hàbits, comportaments i actituds; grau de participació - motivació,...): Es va apreciar que al ser un aspecte no quotidià per els participants (el mòn rural) els hi cridés força l'atenció i propiciés un aspecte motor i catalitzador de les sessions.
|
Recursos (Humans, materials, funcionals): el recursos han estat del tot suficients, tot i que val a dir que per a les manualitats els participants han hagut de portar material ja que no en disposava a lla sala (llapis de colors, pega de barra, etc.) Se sol·licitaran ala propera comanda de materials.
|
Dates/horaris (Adequació als destinataris/es,...): La temporalització prèvia ha estat suficient. S'ha valorat molt positivament que en les sessions de l'activitat que es feien més “feixugues” pels participants es deixés espai (aproximadament el últims 25 min.) per a la realització de jocs educatius on line (edu365, zonaclick, etc.). Així es va propiciar que l'esgotament no es sobreposès a la motivació dels participants per tal de veure finalitzat el seu projecte.
|
Altres En temps on és complicat que les persones que vivim a la ciutat prenguem consciència de lo diversa i rica que es la natura, pensem que ha sigut força adient que els usuaris del taller fessin l'exercici mental, la representació mental del que potser mai havien vist o viscut. |
1Aspecte basat en els fonament de l'autor Maslow, Abraham (Piràmide de Maslow)