Dia: dissabte 31 de octubre de 2020 de 09:00 a 10:00
Quan
Comença el: dissabte 31.10.2020 de 09:00 a 10:00 Acaba: divendres 31.12.2021 de 09:00 a 10:00
On es fa:
Punt Omnia FUTUR
Informació pràctica
Places: 250 Ús de les tic: Sí Temàtica: Covid-19
Objectiu de l'activitat
S'ofereix un suport personalitzat a la població en general des del Punt Òmnia. Un suport que permet a moltes persones amb limitacions personals per realitzar gestions de caire administratiu, comptable, socioeconòmiques, etc., de forma que les poden dur a terme resolent, així, algunes de les peticions que ens plantegen per resoldre tasques i tràmits de forma telemàtica.
Cal destaca que l’Estat d’alarma ha fet indispensable l’ús de les noves tecnologies per dur a terme moltes gestions relacionades amb les administracions, cosa que ha posat de manifest les grans carències personals de la majoria de les persones que s’hi adrecen a la nostra Entitat i que mercès al suport rebut han pogut gestionar-se una gran diversitat de tràmits i sol·licituds d’ajuts que tot seguit s’esmenten.
Les actuacions a les que s’ha donat suport des del Punt òmnia han estat les següents:
Sol·licitud de: la Renda Garantida de Ciutadania, Ingrés Mínim Vital.
Tramitació d’altes i baixes de autònoms (Seguretat Social e Hisenda)
Altes per obtenir l’idCat i certificat digital FNMT.
Tràmits SEPE (cita prèvia, presentació documents, etc.)
Relacions amb el SOC.
Cites prèvies Policia, Sanitat, etc.
Renovar la demanda de feina (Dardo) i renovació d’ajuts.
Tràmits ajuntaments (padró, recaptació, etc.)
Tràmits Mercats Ambulants.
Cesi d’activitat (a les Mútues, les 4 prorrogues)
Sol·licituds ajuts de la Generalitat a venedors ambulants.
Impostos trimestrals i anuals IRPF.
Documentació per Serveis Socials
Tràmits d’Habitatge.
Tramitacions del Bono Social elèctric.
Altes i registre de nadons i ajuts de maternitat. I altres.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
A nivell metodològic dir que es dona cita prèvia via telefònica o presencialment indicant el tipus de petició o gestió que requereixen dur a terme. Durant l’entrevista presencial es porten a terme tot tipus de tràmits administratius i de gestió amb les diferents administracions. A causa de les restriccions sanitàries ha estat necessari donar suport per l’obtenció de certificats d’identificació digital per realitzat el 85% de les accions desenvolupades en aquest apartat.
Arran d’aquestes actuacions s’ha valorat organitzar un mòdul de formació per ensenyar, als que tenen més capacitats, a fer servir les noves tecnologies per a tràmits senzills com la renovació de la demanda de feina, sol·licitar certificats/volants d’empadronament i/o convivència, etc.