Dia: divendres 10 de gener de 2025 de 18:58 a 19:58
Quan
Comença el: divendres 10.01.2025 de 18:58 a 19:58 Acaba: divendres 27.06.2025 de 18:58 a 19:58
Informació pràctica
Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
Promoure l’equitat en l’accés a les TIC:
Assegurar que col·lectius en risc o persones que no disposen de dispositius propis puguin accedir a eines tecnològiques essencials per al seu desenvolupament acadèmic, personal i professional.
Fomentar un espai polivalent:
Crear un entorn obert on els participants, tant joves com adults, puguin formar-se, gestionar tràmits, divertir-se i establir relacions socials, aprofitant els recursos tecnològics disponibles.
Donar suport acadèmic i administratiu:
Acompanyar els usuaris en la realització de tasques escolars, elaboració de treballs acadèmics, gestió de tràmits personals i professionals, i altres necessitats vinculades a l’ús de les TIC.
Afavorir la transició cap a l’autonomia digital:
Proporcionar eines i coneixements que ajudin els participants a desenvolupar les seves competències digitals, amb especial èmfasi en la resolució de problemes quotidians i la gestió de la vida acadèmica o laboral.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
L’Aula Oberta per a joves i adults està dissenyada com un espai flexible i funcional que ofereix sessions de 30 minuts. Aquestes sessions no són dirigides, sinó que s’adapten a les necessitats dels usuaris en funció de les seves demandes individuals:
Organització de les sessions:
Els usuaris poden accedir al servei per ordre d’arribada, amb l’objectiu de garantir un ús equitatiu del recurs.
Cada participant pot utilitzar l’espai per realitzar tasques acadèmiques, gestionar tràmits administratius o utilitzar els recursos tecnològics per a objectius personals o professionals.
Horari adaptat:
Les sessions es programen al final de la jornada, per permetre que els joves que cursen estudis fora del municipi o en horari de tarda puguin accedir-hi.
Així mateix, s’ofereix flexibilitat per acollir adults que necessitin gestionar tasques puntuals, com enviar correus, completar documentació o fer tràmits en línia.
Rol del dinamitzador:
El dinamitzador exerceix una funció clau com a facilitador de l’espai. Les seves responsabilitats inclouen:
Vetllar pel bon ús de l’espai i dels recursos tecnològics disponibles.
Oferir suport tècnic i acadèmic als usuaris, responent dubtes i proporcionant orientació personalitzada.
Ajudar en la resolució de problemes digitals, com ara configuració de dispositius, ús d’aplicacions o gestió de tràmits en línia.
Recursos disponibles:
Ordinadors i impressora: Eines bàsiques per a la realització de treballs escolars, presentació de documents i gestió de tràmits digitals.
Auriculars i connexió a internet: Per permetre una experiència personalitzada i efectiva durant l’ús dels recursos digitals.
Material complementari: Llibres de consulta, paper i altres materials fungibles per a tasques escolars o administratives.