Aula Oberta ESO

Pestanyes primàries

Dia: divendres 10 de gener de 2025 de 18:00 a 19:30

Quan

Comença el: divendres 10.01.2025 de 18:00 a 19:30
Acaba: divendres 27.06.2025 de 18:00 a 19:30

Informació pràctica

Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Promoure l’accés equitatiu a les TIC: Garantir que infants i joves, especialment aquells en risc d’exclusió social o econòmica, puguin accedir a recursos tecnològics essencials per al seu desenvolupament acadèmic i personal. Fomentar un espai integral de creixement: Crear un entorn segur i inclusiu on els participants puguin formar-se, aprendre i desenvolupar les seves competències tecnològiques, alhora que tenen l’oportunitat de divertir-se i establir vincles socials amb els seus iguals. Oferir suport acadèmic amb eines digitals: Acompanyar infants i joves en la realització de treballs i deures escolars, incorporant l’ús de les TIC com a eina clau per millorar les seves habilitats d’aprenentatge, així com el seu accés al coneixement. Afavorir el desenvolupament d’habilitats digitals: Potenciar les competències digitals bàsiques a través de l’ús d’eines informàtiques i recursos en línia, contribuint a preparar els infants per a un futur digitalitzat.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

L’Aula Oberta està dissenyada per oferir un espai d’aprenentatge autònom, organitzat en sessions de 60 minuts. Aquestes sessions segueixen una estructura clara per garantir que els participants puguin aprofitar el temps de manera efectiva i adaptada a les seves necessitats: Primera part: Treball acadèmic (30 minuts obligatoris): Els primers 30 minuts de cada sessió estan dedicats a la realització de treballs i deures escolars. Aquesta norma fomenta un ús responsable del recurs i assegura que els participants donin prioritat a les seves responsabilitats acadèmiques. Segona part: Activitats opcionals (30 minuts): Passat el temps obligatori, els infants poden optar per continuar treballant en les seves tasques acadèmiques o participar en activitats d’oci digital, com explorar continguts d’interès, jugar a jocs educatius o utilitzar eines digitals per a la creativitat. Aquesta flexibilitat permet combinar aprenentatge i diversió en un entorn controlat. Accés i organització: L’accés a l’aula es regula per ordre d’arribada. L’organització garanteix que el recurs estigui accessible per al màxim nombre de participants possible. Rol del dinamitzador: El dinamitzador actua com a figura clau en el desenvolupament de l’activitat. Les seves funcions inclouen: Vetllar pel compliment de les normes i el bon ús de l’espai. Proporcionar suport tècnic i acadèmic als participants, responent dubtes i oferint orientació personalitzada. Estimular l’aprenentatge i l’ús responsable de les TIC. Recursos disponibles: Ordinadors: Eines bàsiques per a la realització de tasques escolars, oci digital i investigació. Impressora i material fungible: Per facilitar la presentació de treballs escolars i altres necessitats acadèmiques. Auriculars comuns: Per millorar l’experiència d’ús durant les activitats d’oci o d’aprenentatge en línia. Llibres de consulta: Una petita col·lecció de material físic de suport acadèmic, per complementar l’ús de les TIC.