Aula Oberta primària

Pestanyes primàries

Dia: divendres 10 de gener de 2025 de 17:00 a 18:00

Quan

Comença el: divendres 10.01.2025 de 17:00 a 18:00
Acaba: divendres 27.06.2025 de 17:00 a 18:00

Informació pràctica

Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

- Facilitar l’accés a les TIC per a infants en risc d’exclusió: Aquesta aula ofereix un espai segur on els infants poden accedir a tecnologia i recursos que no sempre estan al seu abast a casa, promovent l’equitat i l’aprenentatge digital des de ben petits. - Proporcionar un espai integral: L’aula combina l’acompanyament acadèmic amb activitats d’oci digital, fomentant un entorn on els participants poden aprendre, gaudir i relacionar-se amb els seus iguals, creant vincles que reforcen la cohesió comunitària. - Donar suport acadèmic amb ús de les TIC: Es garanteix que els infants tinguin l’oportunitat de treballar amb recursos digitals en la realització de deures i treballs escolars, millorant tant les seves competències acadèmiques com les tecnològiques.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Les sessions estan estructurades en blocs de 60 minuts, amb una primera mitja hora obligatòria destinada a la realització de deures i treballs. Aquesta part fomenta la responsabilitat acadèmica i assegura que els infants aprofitin el temps en tasques útils per a la seva formació. La segona part de la sessió permet als participants optar entre continuar amb les tasques escolars o gaudir d’activitats d’oci digital, creant un equilibri entre treball i diversió. L’aula no és una activitat dirigida, sinó que funciona sota un model d’accés lliure, on els infants participen de manera voluntària i autònoma, respectant les normes establertes. L’ordre d’arribada regula l’entrada a les sessions, amb un límit de dues per setmana per infant, la qual cosa garanteix una distribució equitativa del recurs. El dinamitzador té un paper central, vetllant pel bon funcionament de la sala, ajudant els participants amb les seves tasques, i assegurant que es compleixi la normativa. Els recursos disponibles, com ordinadors amb connexió a internet, una impressora i auriculars, completen l’experiència i fan de l’aula un espai tecnològic adequat i inclusiu.