Autoformació

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 16 de setembre de 2024 de 11:00 a 13:00

Quan

Comença el: dilluns 16.09.2024 de 11:00 a 13:00
Acaba: dijous 19.12.2024 de 11:00 a 13:00

Informació pràctica

Places: 9
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Objectius: Facilitar l'accés a recursos educatius: Proporcionar als interns eines digitals, llibres electrònics, videotutorials i documents en format PDF que els ajudin a avançar en les assignatures que estan cursant, tant en formació reglada (IOC) com no reglada. Fomentar l'autonomia en l'aprenentatge: Ajudar els interns a desenvolupar habilitats d'autoaprenentatge, facilitant la seva capacitat per buscar informació, realitzar resums i completar les tasques de manera independent, seguint el seu propi ritme d'estudi. Suport en la gestió de la formació: Acompanyar els interns durant el seu procés formatiu, oferint orientació i resolent dubtes relacionats amb l'accés a informació, la realització d'activitats acadèmiques i l'ús de les TIC com a eina per avançar en el seu aprenentatge. Potenciar l'ús eficient de les TIC: Formar els interns en l'ús d'ordinadors i aplicacions específiques per millorar les seves competències digitals, centrant-se en la recerca d'informació acadèmica i el desenvolupament de tasques vinculades a la seva formació. Fomentar el progrés acadèmic i personal: Acompanyar els interns perquè puguin seguir el seu itinerari formatiu de manera efectiva, assegurant-se que disposen dels recursos i suports necessaris per complir els objectius acadèmics i desenvolupar habilitats aplicables al món laboral. Millorar l'organització i planificació de l'estudi: Ajudar els interns a planificar i organitzar les seves sessions d'estudi de manera eficient, establint objectius d'aprenentatge i revisant el seu progrés periòdicament per garantir que compleixen els requisits de la seva formació.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Metodologia: Acompanyament i suport personalitzat: El dinamitzador TIC oferirà suport personalitzat als interns durant el seu procés formatiu, ajudant-los a trobar informació, realitzar resums i completar les activitats que exigeixen els seus estudis. Aquest acompanyament serà flexible i s’adaptarà a les necessitats individuals de cada intern, tant per a aquells que cursen formació reglada com per als que fan formació no reglada. Coordinació amb l'escola d'adults Carme Karr: Per als alumnes que estan matriculats a la IOC, el dinamitzador TIC es coordinarà amb l’escola d’adults del centre penitenciari per fer suport a les seves activitats acadèmiques. Tot i que la tutorització i el seguiment formal són a càrrec dels docents de l’escola Carme Karr, el dinamitzador complementarà aquest procés oferint recursos i acompanyament digital. Accés a recursos educatius: El dinamitzador cercarà i posarà a disposició dels interns diversos recursos digitals com ara videotutorials, llibres electrònics, documents PDF i pàgines web relacionades amb les matèries que estan estudiant, facilitant així l'accés a materials que reforcin el seu aprenentatge. Autoaprenentatge guiat: Es fomentarà l’autoaprenentatge, donant als interns l’oportunitat d'explorar de manera autònoma els recursos disponibles i de treballar al seu propi ritme, tot comptant amb el suport constant del dinamitzador per resoldre dubtes o dificultats que puguin sorgir. Planificació i revisió del progrés: El dinamitzador ajudarà els interns a establir un pla d'estudi i a organitzar les seves tasques acadèmiques. Es farà un seguiment del progrés de manera regular per assegurar-se que els interns compleixen els objectius marcats pels seus cursos, coordinant-se amb els docents quan sigui necessari. Continguts: Competències digitals: Ús d'ordinadors i eines digitals per a la recerca d'informació, elaboració de resums i gestió de tasques acadèmiques. Recerca d'informació acadèmica: Accés i ús eficient de motors de cerca i bases de dades per obtenir informació rellevant per als estudis, amb enfocament en recursos educatius, culturals i professionals. Organització de l’estudi: Estratègies per planificar sessions d'estudi, establir objectius concrets i gestionar el temps de manera eficaç. Ús de recursos digitals: Visualització de videotutorials, lectura de llibres digitals, consulta de documents PDF i ús de pàgines web per complementar els estudis acadèmics. Autoavaluació i revisió: Eines per avaluar el propi progrés i adaptar els mètodes d'aprenentatge a les necessitats individuals, amb l'ajut del dinamitzador TIC i la coordinació amb l'escola d'adults Carme Karr per garantir un suport integral.