Dia: dimarts 07 de octubre de 2025 de 17:00 a 18:30
Quan
Comença el: dimarts 07.10.2025 de 17:00 a 18:30 Acaba: dijous 27.11.2025 de 17:00 a 18:30
Informació pràctica
Places: 8 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
1. Introduir els participants al pensament computacional mitjançant activitats pràctiques i lúdiques.
2. Fomentar la creativitat i la resolució de problemes a través de la programació de projectes digitals (jocs, històries interactives, animacions...).
3. Aprendre els conceptes bàsics de programació utilitzant eines com Scratch, Python o altres plataformes adaptades al nivell del grup.
4. Treballar en equip i desenvolupar habilitats socials, promovent la col·laboració i l'ajuda mútua.
5. Despertar l’interès per la tecnologia i promoure un ús crític, responsable i creatiu dels entorns digitals.
6. Potenciar l’autonomia i l’autoaprenentatge mitjançant reptes adaptats al ritme de cada participant.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
METODOLOGIA:
1. Aprenentatge per projectes: els participants creen jocs, històries interactives o aplicacions senzilles mitjançant plataformes com Scratch, MakeCode o Python.
2. Gamificació i reptes: es proposen activitats en forma de reptes per fer l’aprenentatge més motivador i estimular l’esperit de superació.
3. Treball cooperatiu: es promouen dinàmiques en parelles o petits grups per afavorir la col·laboració i la comunicació.
4. Avaluació formativa: es fa un seguiment continuat per valorar el progrés i reforçar els aprenentatges, sense exàmens ni pressió.
CONTINGUTS:
1. Introducció a la programació.
2. Scratch.
3. Creativitat digital.
4. Presentació i treball col·laboratiu.
RECURSOS UTILITZATS:
Recursos tecnològics:
Ordinadors o portàtils per a cada participant o parella.
Plataformes i programari:
Scratch, MakeCode, Python...
Materials didàctics:
Guies i fitxes de projectes adaptades, presentacions o vídeos explicatius.