Dia: dilluns 08 de novembre de 2021 de 09:30 a 12:30
Quan
Comença el: dilluns 08.11.2021 de 09:30 a 12:30 Acaba: dilluns 13.12.2021 de 09:30 a 12:30
Informació pràctica
Places: 20 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
1. Els trets fonamentals -geogràfics, històrics, culturals, socials i sociolingüístics- de Catalunya:
- Adquirir els coneixements bàsics i necessaris sobre el marc geogràfic i els principals episodis històrics i culturals
- Conèixer l’ús social de la llengua
- Reflexionar sobre el respecte a la pluralitat religiosa.
2. El sistema polític i administratiu; l’associacionisme i participació ciutadana:
- Conèixer la norma institucional de Catalunya – l’Estatut d’Autonomia- i la seva estructura administrativa.
- Conèixer l’estructura política a Catalunya i a l’Estat Espanyol.
- Conèixer els equipaments culturals i cívics.
- Prendre consciència de la importància del món associatiu a Catalunya.
3. Drets i deures fonamentals:
- Conèixer els drets i deures de ciutadania.
- Conèixer el marc jurídic bàsic d’estrangeria
- Conèixer les competències de la Generalitat en matèria d’estrangeria (informes de la Generalitat)
- Prendre consciència de la importància d’obtenir i mantenir la regularitat administrativa
4.Els serveis públics i els drets i deures en l’àmbit local:
- Conèixer els elements claus del principals serveis públics a Catalunya: salut, ensenyament, habitatge, serveis socials, seguretat, ...
- Prendre consciència de la necessitat de fer un ús adequat dels serveis públics
- Conèixer els drets i deures en el context local.
- Conèixer els drets i deures en matèria fiscal
- Tenir coneixements bàsics de mobilitat, reciclatge de residus i altres aspectes vinculats al civisme i la urbanitat.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
- Parteixin de situacions significatives i funcionals, adreçades a generar interès mitjançant la resolució de problemes
- Presentin models d’actuació que mostrin com s’apliquen els coneixements en situacions pràctiques.
- Potenciïn progressivament la pràctica autònoma alhora que la pràctica compartida i l’aprenentatge cooperatiu entre iguals
- Fomentin la reflexió sobre la pràctica i sobre el propi procés d’aprenentatge