Coneixement de la societat catalana i el seu marc jurídic – Mòdul C

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 08 de novembre de 2021 de 09:30 a 12:30

Quan

Comença el: dilluns 08.11.2021 de 09:30 a 12:30
Acaba: dilluns 13.12.2021 de 09:30 a 12:30

Informació pràctica

Places: 20
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

1. Els trets fonamentals -geogràfics, històrics, culturals, socials i sociolingüístics- de Catalunya: - Adquirir els coneixements bàsics i necessaris sobre el marc geogràfic i els principals episodis històrics i culturals - Conèixer l’ús social de la llengua - Reflexionar sobre el respecte a la pluralitat religiosa. 2. El sistema polític i administratiu; l’associacionisme i participació ciutadana: - Conèixer la norma institucional de Catalunya – l’Estatut d’Autonomia- i la seva estructura administrativa. - Conèixer l’estructura política a Catalunya i a l’Estat Espanyol. - Conèixer els equipaments culturals i cívics. - Prendre consciència de la importància del món associatiu a Catalunya. 3. Drets i deures fonamentals: - Conèixer els drets i deures de ciutadania. - Conèixer el marc jurídic bàsic d’estrangeria - Conèixer les competències de la Generalitat en matèria d’estrangeria (informes de la Generalitat) - Prendre consciència de la importància d’obtenir i mantenir la regularitat administrativa 4.Els serveis públics i els drets i deures en l’àmbit local: - Conèixer els elements claus del principals serveis públics a Catalunya: salut, ensenyament, habitatge, serveis socials, seguretat, ... - Prendre consciència de la necessitat de fer un ús adequat dels serveis públics - Conèixer els drets i deures en el context local. - Conèixer els drets i deures en matèria fiscal - Tenir coneixements bàsics de mobilitat, reciclatge de residus i altres aspectes vinculats al civisme i la urbanitat.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

- Parteixin de situacions significatives i funcionals, adreçades a generar interès mitjançant la resolució de problemes - Presentin models d’actuació que mostrin com s’apliquen els coneixements en situacions pràctiques. - Potenciïn progressivament la pràctica autònoma alhora que la pràctica compartida i l’aprenentatge cooperatiu entre iguals - Fomentin la reflexió sobre la pràctica i sobre el propi procés d’aprenentatge