Comença el: dijous 21.01.2021 de 16:30 a 18:30 Acaba: dijous 17.06.2021 de 16:30 a 18:30
Informació pràctica
Ús de les tic: Sí Temàtica: Participació Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
La lectura com a element terapèutic i d'integració social
Construir vincles, espais de reflexió, autoconeixement i expressió amb la literatura.
Fomentar i incrementar l'ús de la Biblioteca, la lectura digital, els audiollibres, posant en marxa nous projectes que afavoreixin la seva dinamització.
Facilitar que les persones adultes desenvolupin les seves capacitats personals d'expressió, comunicació, relació interpersonal i de construcció de coneixement.
Crear, potenciar i mantenir hàbits d'atenció i memòria
Afavorir el coneixement i ús de les noves tecnologies
Aprofitar les propostes literàries com a eina d'Intervenció socioeducativa.
Incidir en l'expressió emocional a través del simbolisme narratiu.
Conèixer i reconèixer obres literàries.
Socialitzar un acte privat
Ocupació del temps lliure amb activitats normalitzades
Superació d'estats de solitud
Necessitat de sentir-se escoltat
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Crearem l'espai del club en línia, proposarem una lectura i en sessions quinzenals i a través de la plataforma Jitsi farem sessions, per a comentar el progrés del llibre, i farem publicacions en el blog en relació amb les activitats i propostes que vagin sorgint a través de la seva lectura. Barrejant aprenentatge i debat: i convidant a investigar.
Utilitzem una metodologia activa dins de la dinàmica de grup. Una metodologia flexible i oberta que potència, abans de res, la participació de les persones que ho integren. Aquesta metodologia facilita que el desenvolupament del club es dirigeixi on els lectors vulguin portar-lo, utilitzant el consens com a base en la presa de decisions i on els participants assumeixen les seves responsabilitats creant i acceptant les activitats que es duran a terme. El club assumeix el ritme marcat pels qui l'integren a cada moment.
El treball se centra en la lectura i el comentari de les obres llegides. Suposa la lectura individual com a punt de partida i l'apreciació personal per a l'intercanvi d'idees i la valoració final de l'obra. Inicialment, se situarà l'obra en el seu context i es coneixeran algunes dades rellevants tant de l'autor com de l'obra triada. En cadascuna de les sessions es realitzen diferents activitats, prèviament consensuades, que estimulin la participació activa dels integrants del club de lectura. Aquestes activitats pretenen ser un estímul complementari a la lectura realitzada.