Informàtica Bàsica i Iniciació a Internet

Pestanyes primàries

Dia: dimecres 03 de octubre de 2018 de 11:30 a 13:30

Quan

Comença el: dimecres 03.10.2018 de 11:30 a 13:30
Acaba: divendres 09.11.2018 de 11:30 a 13:30

Informació pràctica

Places: 13
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Ocupabilitat
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Amb aquest curs es pretén que l’alumne s’introdueixi en el món de la informàtica, conegui i aprengui a utilitzar els recursos que ofereix el sistema operatiu Windows i els serveis d’Internet per a poder-los utilitzar com a ajuda en el desenvolupament del seu lloc de treball i/o en el seu àmbit personal.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

CONTINGUT Tecnologia Digital Concepte de les TIC i principals eines en que es basen Principals components d’un ordinador: maquinari i programari Programari de llicència i programari lliure Principals tipus de programari i funcions bàsiques del sistema operatiu La xarxa com a eina de compartició de recursos Dispositius d’emmagatzematge Treball amb el sistema operatiu: accedir a aplicacions, treball amb finestres i icones, organitzar fitxers. Navegació, cerca i comunicació en el món digital Què és i com funciona Internet Maquinari i programari necessari per accedir a Internet El World Wide Web Accedir al Web per consultar informació Els cercadors i les seves funcions. Cerques Bàsiques Ús del correu electrònic com a eina de comunicació Principals proveïdors de correu electrònic Cultura i participació digital Què es pot fer amb les TIC Cerca i descarrega de continguts Gestions per Internet (Tràmits, compres, participació) Mitjans d’identificació electrònica: Usuari i contrasenya Ergonomia, salut i mediambient Mesures elementals de privadesa i seguretat METODOLOGIA L’alumne serà el principal protagonista del seu propi aprenentatge, afavorint així l’autonomia en els processos formatius. Es fomentarà també la participació activa i la col·laboració, interactivitat, l’intercanvi d’informació, l'aprenentatge entre iguals, la comunicació i el treball en xarxa. La persona dinamitzadora jugarà més un paper de gestora del procés formatiu, més que no pas el de transmissora de coneixements. El procés formatiu estarà orientat a l’aprenentatge: Centrat en l’alumne i grup d’alumnes L’alumne és considerat com un participant d’aquest procés, més que no pas un receptor, més o menys actiu/passiu. Adquisició de competències per mitjà d’un procés didàctic basat en la interactivitat. L’adquisició d’aquestes noves competències han de provocar un aprenentatge significatiu. El nou coneixement s’integra, però alhora es transforma i millora l’anterior, augmentant així la capacitat de la persona, com la possibilitat d’adquirir nous aprenentatges i la seva aplicació posterior en noves situacions. L’enfocament de les sessions formatives s’ajustarà als següents criteris metodològics: Adaptació metodològica a les diferents formes d’aprendre i a les necessitats especials de cada col·lectiu Provocar de forma continuada que l’alumne tingui una actitud activa i responsable, que reflexioni sobre els coneixements que va aprenent i participi amb la resta del grup Potenciar la motivació, la iniciativa i l’autonomia envers l’aprenentatge: lectures, observació i anàlisi de necessitats, elaboració d’opinions i criteris propis, reforçant paral·lelament la valoració de les pròpies capacitats , de l’autoestima. Utilitzar diverses dinàmiques i recursos didàctics Apropar l’acció formativa a la realitat de forma continuada: presentar els continguts de forma relacionada amb les activitats d’àmbit personal, professional i comunitari que s’hi troben. Mantenir la coherència entre el que es diu i la forma de fer. Mantenir una avaluació constant de la formació Incrementar el nivell de formació de forma progressiva i lògica, començant per les nocions més bàsiques i segons el ritme d’adquisició del grup Fer un repartiment equilibrat del temari Combinació de diferents metodologies, incidint en les més actives i participatives, que afavoreixin l’adquisició de les competències. Fomentem l'aprenentatge entre iguals, de forma que el propi alumnat ha ajuda als companys i companyes. Utilitzarem programari lliure, a més de programari propietari, per al desenvolupament de les activitats formatives. D’aquesta manera afavorim l’accés a les TIC a un més gran número de persones i entitats, que independentment del seu nivell econòmic podran disposar d’aplicacions informàtiques molt vàlides per al desenvolupament de les tasques en el seu àmbit personal o professional.