Itineraris Tecnològics

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 16 de gener de 2023 de 10:00 a 14:00

Quan

Comença el: dilluns 16.01.2023 de 10:00 a 14:00
Acaba: divendres 03.03.2023 de 10:00 a 14:00

Informació pràctica

Places: 10
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Formació enfocada en les TIC amb la possibilitat de fer pràctiques a empreses del sector. L’objectiu general del projecte és dissenyar un marc pedagògic que, basat en la metodologia del tast d’oficis i especialment enfocat a les professions relacionades amb la tecnologia, resulti adequat per al perfil de persones destinatàries i s'adeqüi al repte social de formar professionals en els àmbits STEAM per tal de donar resposta a les necessitats de la indústria. Aquest marc pedagògic, un cop testejat a través d’aquesta primera implementació, es podrà extrapolar a d’altres organitzacions i contexts geogràfics. Al mateix temps, i forma transversal, el projecte busca promoure l’ús del programari i maquinari lliure; perquè la tecnologia ha de ser un bé comú garantit i no excloent en la societat del coneixement

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

El tast es basarà en la metodologia del Learning By Doing, o aprenentatge basat en projectes, reptes i problemes. S’inclourà el treball de les competències transversals. Segons la Comissió de la UE (2016), la paraula "Competència" indica un estat satisfactori de coneixements, habilitats i actituds i, per descomptat, la capacitat d'aplicar-los en una varietat de situacions. Podeu dir que és una habilitat en un context (segons UNESCO Office Bangkok and Regional Bureau for Education in Asia and the Pacific (2016)): • • • • • • Pensament crític i innovador (com la creativitat, la presa de decisions o l'emprenedoria); Habilitats interpersonals (comunicació, sociabilitat, empatia...); Habilitats intrapersonals (autodisciplina, automotivació, capacitat per aprendre de manera autònoma..); Ciutadania global (conscienciació, tolerància, obertura, resolució de conflictes...); Alfabetització mediàtica i informativa (anàlisi de la informació, avaluació crítica, ús ètic de les TIC...) i, finalment, altres vinculats amb les necessitat de l’economia local: coneixement del territori, dels recursos i oportunitats que amb ell es vinculen.La metodologia STEAM pretén connectar els camps de les ciències teòriques i positives amb l'art mitjançant un vincle estret, creant experiències d'aprenentatge que incideixen en la vida quotidiana i responen a la creativitat i la innovació (Catchen, 2013). S'ha observat que l'abordatge integral de problemes, fins i tot purament científics, a través de la relació d'àrees de recerca positives i teòriques, aplana el camí per a la seva satisfactòria resolució, mentre que les persones caracteritzades com a creatives es mostren més capaces de fer aquests salts (Henriksen, 2014). ). L'educació STE(A)M, integradora i col·laborativa, se centra en el desenvolupament d'aquelles habilitats que permetran a l'alumnat fer connexions entre diferents disciplines a través de l'exploració funcional dels temes que s'ofereixen per al desenvolupament de projectes interdisciplinaris (Yakman i Llegeix, 2012). STE(A)M ensenya com pensar de manera crítica i com resoldre els problemes, les habilitats que es poden utilitzar durant tota la vida. L'educació STE(A)M desenvolupa i fomenta habilitats del segle XXI, habilitats socials, tecnològiques i científiques. Per exemple: el pensament crític, la creativitat, la col·laboració, la comunicació, la flexibilitat i l'adaptabilitat, la iniciativa, la capacitat organitzativa, l'empatia i les habilitats socials, la resolució de problemes i l'alfabetització digital i tecnològica. STE(A)M promou una nova manera de pensar que és atractiva, polifacètica, inclusiva i inspiradora