JOVES&TIC

Pestanyes primàries

Dia: dijous 06 de juliol de 2023 de 09:15 a 13:00

Quan

Comença el: dijous 06.07.2023 de 09:15 a 13:00
Acaba: dijous 27.07.2023 de 09:15 a 13:00

Informació pràctica

Places: 6
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge

Objectiu de l'activitat

Introduir els conceptes bàsics de la realitat virtual (VR) i la realitat augmentada (AR): Proporcionar una comprensió fonamental de què són la VR i l'AR, així com les seves aplicacions en diversos camps. Familiaritzar-se amb les tecnologies de VR i AR: Examinar diferents aplicacions que s'utilitzen en VR i AR, incloses ulleres, i aplicacions mòbils. Explorar exemples d'ús pràctic: Demostrar com la VR i l'AR s'utilitzen en diferents àrees, com l'educació, la salut, el món dels videojocs i el disseny. Fomentar la creativitat i la col·laboració entre els joves. Comprendre els reptes ètics i de seguretat: Discutir les qüestions ètiques que envolten la tecnologia de VR i AR, com ara la privacitat i l'impacte social. Fomentar la resolució de problemes i el pensament crític: Desafiar als joves a trobar solucions creatives a través de la tecnologia de VR i AR per abordar problemes reals o hipotètics. Promoure la comunicació i l'expressió: Fomentar la capacitat dels participants per comunicar les seves idees i emocions a través de les experiències immersives de VR i AR. Incentivar l'interès per les carreres tecnològiques: Mostrar als joves les possibilitats de carrera en els camps de VR i AR i animar-los a considerar un futur en aquestes indústries. Divertir-se i aprendre: Crear un entorn lúdic i interactiu perquè els joves gaudeixin de l'experiència d'aprendre amb la tecnologia de VR i AR.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

L'activitat és eminentment pràctica, i ens assegurem de preparar l'espai adequadament per a una experiència àmplia i segura, de manera que els participants puguin gaudir-ne plenament. Un dels nostres objectius principals és fomentar la creativitat i la col·laboració entre els joves. Així, oferim l'oportunitat als joves que no porten ulleres de realitat virtual de participar en una experiència compartida amb els qui les porten. Aquesta col·laboració s'estableix mitjançant la transmissió de l'experiència visual dels participants amb el visor 3D a una pantalla mitjançant un projector. Amb l'ús del wifi i un ordinador, podem compartir l'experiència en temps real amb el projector, permetent que tots els joves puguin experimentar i col·laborar junts. Aquest enfocament facilita la compartició de les emocions i vivències, possibilitant l'empatia entre els joves i fomentant la interacció i la col·laboració entre ells. Això crea un ambient propici per a la formació de llaços i treball en equip, potenciant la seva capacitat per treballar junts en projectes futurs. Estem segurs que aquesta experiència serà enriquidora i divertida per a tots els participants, així com una oportunitat per desenvolupar habilitats socials i tècniques en el món de la realitat virtual i augmentada. Recursos utilitzats: Ulleres Quest 2 Aplicació mòbil Oculus Quest 2 Antena Wifi Ordinador amb connexió a Internet i navegador Chrome actualitzat Web: https://www.oculus.com/casting/ Compte creat d'oculus per iniciar sessió Projector i pantalla