Metodologia, continguts i recursos utilitzats
A través d'activitats pràctiques i dinàmiques de la llengua, es busca millorar quatre habilitats a les persones participants.
La comprensió oral, la comprensió escrita, l'expressió oral i l'expressió escrita. a través d'activitats que es plantegen en un context participatiu, que promou una comunicació real i significativa, tot ajustant-se als interessos i necessitats de les participants.
Per aconseguir-ho es duen a terme diferents tipus d'activitats:
- Conversa guiada, en les quals es treballen situacions quotidianes (anar a comprar, demanar informació, conversar amb els amics).
- Simulació de situacions reals, com anar al metge, a una entrevista, a una trobada a l'escola.
- Jocs i activitats de vocabulari, verbs i temps verbals, mots encreuats, completar frases amb paraules clau, associar imatges amb paraules, crear llistes de camps semàntics (aliments, roba temps, ...)
- Redacció de textos, frases, dictats, presentacions, reflexions
- Dictats breus i adpatats per millorar l'orografia, la comprensió auditiva i l'escriptura,
- Repeticions i memòria per practicar la pronunciació.
La metodologia es doncs. participativa i adaptativa, amb un enfocament comunicatiu i on preval el treball en grup