PARLEM

Pestanyes primàries

Dia: dijous 11 de abril de 2024 de 15:00 a 16:00

Quan

Comença el: dijous 11.04.2024 de 15:00 a 16:00
Acaba: dijous 20.06.2024 de 15:00 a 16:00

Informació pràctica

Places: 8
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge

Objectiu de l'activitat

- Adquirir habilitats bàsiques de comunicació: Desenvolupar la capacitat de comunicar-se en català a nivell elemental, incloent l'ús de salutacions, preguntes simples i respostes breus. - Ampliar el vocabulari: Enriquir el coneixement de vocabulari català amb paraules i frases utilitzades en situacions quotidianes com la família, els hobbies, l'entorn immediat, etc. - Entendre estructures gramaticals simples: Comprendre i utilitzar estructures gramaticals bàsiques del català, com els articles, els verbs en present i passat, i els pronoms personals. - Fomentar la comprensió oral: Millorar la capacitat d'entendre el català parlant mitjançant l'exposició a materials audiovisuals, diàlegs i xerrades simples en català. Cultural catalana i consciència lingüística: Introduir els participants a aspectes culturals de la societat catalana, com ara festes tradicionals, costums i tradicions, alhora que es promou la consciència de la importància de la llengua catalana en el context local i global.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Es realitzen exercicis pràctics per a ensenyar vocabulari i frases clau que es puguin utilitzar en situacions quotidianes, com ara salutacions, preguntes bàsiques i respostes simples. Mitjançant l'ús d'àudios, vídeos i diàlegs simples, els participants practiquen la seva comprensió auditiva de la llengua catalana. Es fomenta la participació activa i es proporcionen pautes per a millorar la comprensió. Es realitzen activitats de conversa en grup per a practicar la comunicació oral. Es promou un entorn relaxat i encoratjador per a que els participants es sentin còmodes per a practicar i cometre errors. Es fan servir jocs i dinàmiques per a reforçar els conceptes apresos de manera divertida i interactiva. Això inclou jocs de rol, jocs de paraules i altres activitats lúdiques. Es proporcionen recursos complementaris, com ara materials de lectura senzills en català, exercicis en línia i recomanacions de recursos externs, per a que els participants puguin continuar practicant i ampliant els seus coneixements després del taller. Mitjançant aquesta metodologia centrada en la pràctica, la interacció i el suport mutu, els participants poden iniciar el seu aprenentatge de la llengua catalana de manera efectiva i motivadora.