Parlem!

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 16 de setembre de 2019 de 11:30 a 12:30

Quan

Comença el: dilluns 16.09.2019 de 11:30 a 12:30
Acaba: dimecres 18.12.2019 de 11:30 a 12:30

Informació pràctica

Places: 16
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Cultura

Objectiu de l'activitat

1. Facilitar un aprenentatge informal de la llengua mitjançant activitats de la vida diària. 2. Promoure converses de relació social, possibilitant la simultaneïtat de diferents nivells de competència. 3. Generar cohesió social mitjançant la participació activa dels usuaris del Punt. 4. Promoure el punt Òmnia com un espai de trobada i relació constituït des del respecte i la tolerància entre els participants.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Aquest curs ofereix trobades a persones que tenen expectativa de parlar en català i ser ajudats a desinhibir-se, ser més àgils o millorar. Es duu a terme mitjançant sessions conduïdes per part d'un dinamitzador que té la missió de facilitar pràctiques de conversa entre els assistents i assessorar-los perquè avancin en fluïdesa i correcció. Durant les sessions es poden facilitar els recursos necessaris per ajudar als participants. Poden treure profit d'aquest curs persones amb diferents nivells de competència. El desenvolupament de la sessió és el següent: -Rebuda. -Introducció de la temàtica: Abans de la xerrada, el dinamitzador explica al grup de participants quina pàgina posaran en pràctica durant la sessió següent. Els demana que se la llegeixin, que anotin els dubtes de lèxic o d’estructures i que procurin respondre’s les preguntes mentalment o en veu alta, atenent a la pàgina final on s’enumeren diferents maneres de fer-ho. -Converses en petits grups: La xerrada està dissenyada per a grups de tres alumnes, a cadascun dels quals s’adjudica un tema. Per ordre, cadascun d’ells fa les preguntes del seu tema als altres dos companys. -Repàs conjunt, punts d'atenció. -*Lectures (no sempre). -*Activitat en gran grup (no sempre). -Comiat: Finalment, si és el cas, el professor fa un comentari general de l’activitat i planteja la següent. També pot animar al grup que, fora de l’àmbit de l’aula i del curs, repeteixin l’exercici amb altres persones disposades a fer-ho.