Plenari PEBMina

Pestanyes primàries

Dia: dijous 15 de desembre de 2022 de 09:30 a 12:00

Quan

Comença el: dijous 15.12.2022 de 09:30 a 12:00
Acaba: dijous 15.12.2022 de 09:30 a 12:00

Informació pràctica

Temàtica: Participació
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

- Conscienciar sobre el paper educatiu de tots els agents del barri. - Treballar en xarxa amb la comunitat. - Millorar de les condicions de vida de la població de la Mina a través de l’educació, com a eina fonamental, tant a l’escola com en el temps de lleure.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

El PEB Mina neix a l’any 2003, amb l’objectiu de conscienciar sobre el paper educatiu de tots els agents del barri i de treballar en xarxa amb la comunitat. Diferents agents treballen en xarxa al territori amb l’objectiu comú de millorar les condicions de vida de la població de la Mina a través de l’educació, com a eina fonamental, tant a l’escola com en el temps de lleure. Això vol dir, que cada individu assoleixi l’èxit personal en els àmbits acadèmic, social i laboral. La formació reglada als centres d’ensenyament es conjuga amb l’educació en valors i la cohesió social que promouen les entitats del lleure, tot gràcies al treball de col·laboració i coordinació que es genera des del PEB Mina. La seva acció s’articula per via de tres àmbits: - Àmbit 1. Disseny col·laboratiu del programa Itineraris 360 - Àmbit 2. Atenció socioeducativa - Àmbit 3. Participació i comunitat Els tres àmbits tenen en comú fomentar el intercanvi i la suma de sinèrgies per detectar necessitats a les que donar resposta de manera conjunta i potenciar la participació i el protagonisme de la comunitat de la Mina en la vida del barri. Des del Punt Òmnia es participarà en els plenaris del PEB Mina i a les comissions de treball. Els plenaris es realitzen de forma trimestral. La dinamitzadora del Punt també formarà part de l’Àmbit 3 d’Acció - Participació i comunitat. Les reunions tenen una temporalitat mensual. Aquest àmbit es centra en la cohesió social i aborda qüestions com el civisme, la interculturalitat o la vida sociocultural del barri. A través de l’organització d’activitats comunitàries com la festa de Carnestoltes o la celebració dels dies Internacionals dels drets dels infants i del joc, entre d'altes. D'aquesta manera, es promouen espais d’intercanvi i relació entre entitats, serveis i veïnat per tal que la intervenció socioeducativa i els actes comunitaris estiguin alineats amb les noves línies estratègiques que es proposen des del projecte educatiu de barri. La participació en aquests espais coordinats amb els diferents projectes i serveis del territori esdevé clau per donar visibilitat als i a les joves i les seves necessitats, permet unificar criteris a l’hora de treballar de forma coordinada, evita la duplicitat en les intervencions i posa en focus en un col·lectiu poc visible, en post de la seva inclusió.