Programació amb Scratch

Pestanyes primàries

Dia: divendres 25 de juny de 2021 de 09:30 a 12:30

Quan

Comença el: divendres 25.06.2021 de 09:30 a 12:30
Acaba: divendres 24.09.2021 de 09:30 a 12:30

Informació pràctica

Places: 10
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Aprenentatge
Sub-temàtica:

Objectiu de l'activitat

Realitzar un taller d'iniciació en la programació per blocs amb Scratch. Comprendre en què consisteix la programació. Introduir a les usuàries en la programació en blocs, a través de l'aplicació Scratch. Fomentar un entreniment diferent amb l'ordinador. Augmentar la tolerància a la frustració. Fomentar l'aprenentatge per assaig-error. Potenciar que les usuàries siguin més resolutives. Aprendre a resoldre els reptes que es proposin a l'activitat. Aprofundir en qüestions digitals, més enllà de l'ús de l'ordinador a nivell usuari. Crear continguts senzills amb Scratch. Potenciar la creativitat.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Metodologia: Descobrir i aprendre a programar amb la plataforma Scratch, a través de la creació de videojocs senzills. Es plantegen 8 sessions que s'expliquen a continuació. Sessió 1: endinsar-se a Scratch, investigant les creacions d’altres usuaris i jugant als seus videojocs, per veure les funcionalitats que permet la programació i per observar en què consisteix la programació en blocs. Sessió 2: primera pràctica lliure amb Scratch, per programar el nino amb algun moviment i començar a entendre la lògica de la programació i les funcions bàsiques. Sessió 3: en parelles, crear un videojoc senzill en que dos objectes es persegueixen, programat amb Scratch. Sessió 4: crear un videojoc d'esquivar obstacles saltant, programat amb Scratch. Sessions 5 i 6: en parelles, crear un videojoc de ping pong, programat amb Scratch. Sessions 7 i 8: en parelles, crear un videojoc d'un laberint, programat amb Scratch. Continguts: Programació. Programació en blocs. Scratch. Sintaxis bàsica. Creativitat. Recursos: Punt Òmnia. Dinamitzadora digital. 5 ordinadors amb accés a internet. Accés a Scratch.