Dia: dimecres 02 de octubre de 2024 de 17:00 a 18:00
Quan
Comença el: dimecres 02.10.2024 de 17:00 a 18:00 Acaba: dijous 26.12.2024 de 17:00 a 18:00
Informació pràctica
Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge
Objectiu de l'activitat
Familiarització amb l'equip: Aprendre a encendre i apagar lordinador. Desenvolupar habilitats bàsiques de maneig del ratolí i teclat.
Adaptacions i accessibilitat:Personalitzar la configuració del sistema operatiu i les aplicacions per satisfer les necessitats individuals.Utilitzar eines d'accessibilitat, com ara lectors de pantalla o teclats especials, segons calgui.
Desenvolupament d'habilitats socials:Fomentar la col·laboració i la interacció positiva amb altres usuaris en entorns virtuals. Promoure la comunicació en línia de manera respectuosa i segura.
Creació i edició de documents:Utilitzar programes de processament de text per escriure i editar textos simples. Conèixer les funcions bàsiques de format, com ara canviar la mida i el color del text.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Metodologia:
Enfocament participatiu:Facilitar un aprenentatge actiu per mitjà d'activitats pràctiques i participatives. Adaptar la velocitat de la classe segons les necessitats individuals dels estudiants.
Suport individualitzat: Proporcionar assistència individual segons les habilitats i necessitats de cada estudiant. Fomentar la col·laboració entre companys per facilitar l'aprenentatge mutu.
Repetició i reforç:Incorporar la repetició i reforç regular de conceptes per enfortir la retenció d'informació. Proporcionar oportunitats per practicar les habilitats apreses en diferents contextos.
Continguts:
Maneig bàsic del sistema operatiu:Aprendre a navegar per lescriptori i obrir programes. Familiaritzar-se amb les icones i les funcions bàsiques del sistema operatiu.
Navegació a internet:Conceptes bàsics de navegació a internet, com cercar informació i accedir a llocs segurs. Introducció a serveis en línia apropiats i segurs.
Habilitats de fitxer i organització:Entendre com crear, obrir i desar fitxers en ubicacions específiques. Organitzar fitxers i carpetes de manera simple.
Recursos:
Entorn segur i de suport:Crear un entorn daprenentatge segur i de suport que fomenti la confiança i la participació. Establir una comunicació oberta i regular amb els estudiants i les famílies.
Programari adaptatiu:Utilitzar programari dissenyat específicament per a persones amb discapacitat cognitiva i síndrome de Down. Explorar aplicacions educatives interactives i accessibles.
Materials multimèdia adaptats:Seleccionar vídeos, imatges i presentacions adaptades per facilitar-ne la comprensió. Crear materials visuals i tàctils per donar suport a l'ensenyament.