Suport en els tràmits

Pestanyes primàries

Dia: dilluns 13 de gener de 2025 de 19:00 a 20:00

Quan

Comença el: dilluns 13.01.2025 de 19:00 a 20:00
Acaba: dijous 10.04.2025 de 19:00 a 20:00

On es fa:

Punt Òmnia Eudald Graells

Informació pràctica

Places: 8
Ús de les tic: Sí
Temàtica: Administració en línia

Objectiu de l'activitat

Facilitar l'accés a tràmits digitals: Donar suport a les persones en la realització de tràmits administratius digitals relacionats amb l'educació i altres serveis socials, per tal de millorar l'eficiència i l'accessibilitat. Reduir la bretxa digital: Oferir assistència per ajudar les persones a superar dificultats relacionades amb l'ús de les noves tecnologies, amb especial atenció a aquells usuaris amb poc domini digital. Fomentar la inclusió social: Assegurar que totes les persones, independentment del seu nivell d'accés a la tecnologia, puguin realitzar els tràmits administratius d'una manera eficaç i sense obstacles.

Metodologia, continguts i recursos utilitzats

Preinscripcions i Matrícules Escolars: Ajudar als usuaris a completar les sol·licituds de preinscripció i matrícula escolar a través de les plataformes digitals oficials, assegurant que compleixin amb tots els requisits i terminis establerts. Sol·licitud d'Ajuts i Beques: Assessorar i guiar els usuaris en la presentació de sol·licituds per a beques educatives o ajuts socials a través de portals digitals, resolent dubtes i errors comunes durant el procés. Cites Prèvies: Ajudar els usuaris a sol·licitar cites prèvies per a tràmits administratius com pot ser la renovació de DNI, passaport, entre altres, utilitzant les plataformes digitals corresponents. Assessorament Personalitzat: Oferir orientació individualitzada per identificar el tràmit que millor s'adapti a les necessitats de cada persona i garantir que el procés es faci de manera efectiva. Formació Digital Bàsica: Proporcionar formació bàsica en l'ús d'eines digitals, com l'ús de portals web, formularis en línia, i sistemes de pagament electrònic, per millorar l'autonomia de l'usuari en futurs tràmits. Suport a les persones vulnerables: Prestar especial atenció a les persones amb dificultats per accedir a les tecnologies, com les persones grans, les persones amb discapacitat, i aquelles que tenen dificultats econòmiques o d'alfabetització digital. Assessorament sobre requisits legals: Aclarir els requisits específics per a cada tràmit, com la documentació necessària i els terminis establerts, per evitar errors en la presentació de sol·licituds. Optimització de l'ús de la tecnologia: Promoure l'ús d'eines digitals de manera eficient, incloent-hi l'ús de dispositius mòbils, aplicacions i altres recursos que facilitin la gestió dels tràmits.