Comença el: dimarts 19.04.2022 de 16:30 a 17:30 Acaba: dimecres 04.05.2022 de 15:30 a 17:00
Informació pràctica
Places: 8 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
Scratch 3.0
Ens introduïm en el món de la programació per blocs amb Scratch, una de les plataformes més conegudes per a realitzar jocs i animacions, tot un laboratori d'experimentació per a aprendre i entrenar el pensament computacional.
En aquest curs aprendràs a usar els blocs de programació de moviment, so, control, accions, objectes, variables, per a crear animacions i un joc basat en un laberint interactiu.
Objectius
Conèixer l'entorn i les eines de Scratch, així com la seva filosofia de treball.
Conèixer els fonaments del pensament computacional i adquirir l'habilitat per a la resolució de problemes simples.
Adquirir habilitats en el maneig d'imatges, sons, textos, sprites.
Dur a terme activitats dirigides i resoldre reptes proposats.
Adquirir els coneixements suficients per a poder experimentar per si mateixos projectes que motivin la creativitat.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Sent una sessió introductòria de Scratch, les/els participants crearan una animació amb personatges i coneixeran la interactivitat a través dels mateixos fent servir una metodologia activa i demostrativa.
Unitat 01 – Introducció a Scratch
Unitat 02 – Coneixent el programa
Unitat 03 – Creant un projecte
Unitat 04 – La programació
Unitat 05 – Creant animació
Unitat 06 – Visualització
Unitat 07 – Interactivitat
Unitat 08 – Guardar animació