Metodologia, continguts i recursos utilitzats
Metodologia:
Descobrir i aprendre a programar amb la plataforma Scratch, a través de la creació de videojocs senzills.
Es plantegen 8 sessions que s'expliquen a continuació.
Sessió 1: endinsar-se a Scratch, investigant les creacions d’altres usuaris i jugant als seus videojocs, per veure les funcionalitats que permet la programació i per observar en què consisteix la programació en blocs.
Sessió 2: primera pràctica lliure amb Scratch, per programar el nino amb algun moviment i començar a entendre la lògica de la programació i les funcions bàsiques.
Sessió 3: en parelles, crear un videojoc senzill en que dos objectes es persegueixen, programat amb Scratch.
Sessió 4: crear un videojoc d'esquivar obstacles saltant, programat amb Scratch.
Sessions 5 i 6: en parelles, crear un videojoc de ping pong, programat amb Scratch.
Sessions 7 i 8: en parelles, crear un videojoc d'un laberint, programat amb Scratch.
Continguts:
Programació. Programació en blocs. Scratch. Sintaxis bàsica. Creativitat.
Recursos:
Punt Òmnia. Dinamitzadora digital. 5 ordinadors amb accés a internet. Accés a Scratch.