Comença el: dimecres 18.05.2022 de 09:30 a 11:00 Acaba: dimecres 29.06.2022 de 09:30 a 11:00
Informació pràctica
Places: 10 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge
Objectiu de l'activitat
Realitzar un taller d'alfabetització digital començant des de zero, dirigit a aquelles persones que mai han tingut contacte amb un ordinador.
Fomentar un bon ús de l'ordinador i bones pràctiques.
Introduir nous reptes per a persones en situació d'exclusió social.
Preparar als interns per a la seva vida en llibertat on necessitaran uns coneixements mínims de les TIC.
Augmentar l'autoestima i la satisfacció personal.
Motivar l'autodescobriment.
Millorar la capacitat resolutiva.
Augmentar la paciència i la tolerància a la frustració.
Fomentar la curiositat envers l'ordinador.
Fomentar l'ús de programari lliure.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
METODOLOGIA:
S'ensenya als usuaris funcions i eines bàsiques de l'ordinador, mitjançant les següents sessions:
Sessió 1: encendre i apagar l'ordinador, entrar i sortir a les sessions, ús del ratolí i teclat.
Sessió 2: escriptori, menú d'aplicacions, barra de tasques, i exploració de les aplicacions més útils al centre.
Sessió 3: obrir, minimitzar i tancar navegador web Firefox, cerca senzilla amb DuckDuckGo, comprendre l'ús de Wikipedia, obrir i entendre YouTube (molt utilitzat al centre), cercar música a YouTube.
Sessió 4: entendre el funcionament de les carpetes, crear carpetes, copiar i enganxar, trasllat de documents.
Sessió 5: crear documents de Libre Office Writer (molt útil al centre), escriure-hi, editar el document (funcions bàsiques que permet Libre Office, com tipus i mida de lletra, cursiva, etc.), desar el document, i exportar el document com a pdf.
Sessió 6: connectar el seu mp3 a l'ordinador, retirar-lo amb seguretat, on buscar el mp3 connectat, i traslladar-hi documents i música.
CONTINGUTS: Ús de l'ordinador; funcions i eines principals; entorn digital; cercar a internet; connexió de mp3.
RECURSOS: Punt Òmnia; dinamitzadora digital; 8 ordinadors amb accés a internet.