Comença el: dilluns 16.01.2023 de 10:00 a 14:00 Acaba: divendres 03.03.2023 de 10:00 a 14:00
Informació pràctica
Places: 10 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
Formació enfocada en les TIC amb la possibilitat de fer pràctiques a empreses del sector.
L’objectiu general del projecte és dissenyar un marc pedagògic que, basat en la metodologia del
tast d’oficis i especialment enfocat a les professions relacionades amb la tecnologia, resulti
adequat per al perfil de persones destinatàries i s'adeqüi al repte social de formar professionals en
els àmbits STEAM per tal de donar resposta a les necessitats de la indústria. Aquest marc
pedagògic, un cop testejat a través d’aquesta primera implementació, es podrà extrapolar a
d’altres organitzacions i contexts geogràfics.
Al mateix temps, i forma transversal, el projecte busca promoure l’ús del programari i maquinari
lliure; perquè la tecnologia ha de ser un bé comú garantit i no excloent en la societat del
coneixement
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
El tast es basarà en la metodologia del Learning By Doing, o aprenentatge basat en projectes,
reptes i problemes. S’inclourà el treball de les competències transversals. Segons la Comissió de
la UE (2016), la paraula "Competència" indica un estat satisfactori de coneixements, habilitats i
actituds i, per descomptat, la capacitat d'aplicar-los en una varietat de situacions. Podeu dir que és
una habilitat en un context (segons UNESCO Office Bangkok and Regional Bureau for Education
in Asia and the Pacific (2016)):
•
•
•
•
•
•
Pensament crític i innovador (com la creativitat, la presa de decisions o l'emprenedoria);
Habilitats interpersonals (comunicació, sociabilitat, empatia...);
Habilitats intrapersonals (autodisciplina, automotivació, capacitat per aprendre de manera
autònoma..);
Ciutadania global (conscienciació, tolerància, obertura, resolució de conflictes...);
Alfabetització mediàtica i informativa (anàlisi de la informació, avaluació crítica, ús ètic de
les TIC...) i, finalment,
altres vinculats amb les necessitat de l’economia local: coneixement del territori, dels
recursos i oportunitats que amb ell es vinculen.La metodologia STEAM pretén connectar els camps de les ciències teòriques i positives amb l'art
mitjançant un vincle estret, creant experiències d'aprenentatge que incideixen en la vida
quotidiana i responen a la creativitat i la innovació (Catchen, 2013).
S'ha observat que l'abordatge integral de problemes, fins i tot purament científics, a través de la
relació d'àrees de recerca positives i teòriques, aplana el camí per a la seva satisfactòria resolució,
mentre que les persones caracteritzades com a creatives es mostren més capaces de fer aquests
salts (Henriksen, 2014). ).
L'educació STE(A)M, integradora i col·laborativa, se centra en el desenvolupament d'aquelles
habilitats que permetran a l'alumnat fer connexions entre diferents disciplines a través de
l'exploració funcional dels temes que s'ofereixen per al desenvolupament de projectes
interdisciplinaris (Yakman i Llegeix, 2012).
STE(A)M ensenya com pensar de manera crítica i com resoldre els problemes, les habilitats que
es poden utilitzar durant tota la vida. L'educació STE(A)M desenvolupa i fomenta habilitats del
segle XXI, habilitats socials, tecnològiques i científiques. Per exemple: el pensament crític, la
creativitat, la col·laboració, la comunicació, la flexibilitat i l'adaptabilitat, la iniciativa, la capacitat
organitzativa, l'empatia i les habilitats socials, la resolució de problemes i l'alfabetització digital i
tecnològica. STE(A)M promou una nova manera de pensar que és atractiva, polifacètica, inclusiva
i inspiradora