Comença el: dimarts 29.04.2025 de 17:30 a 19:30 Acaba: dijous 19.06.2025 de 17:30 a 19:30
Informació pràctica
Places: 15 Ús de les tic: Sí Temàtica: Aprenentatge Sub-temàtica:
Objectiu de l'activitat
- Desenvolupar competències digitals perquè els joves utilitzin la tecnologia de manera crítica, creativa i segura.
- Fomentar el pensament lògic i la resolució de problemes mitjançant l'ús d'eines digitals.
- Promoure la ciberseguretat i el benestar digital, ajudant els joves a protegir-se a si mateixos i als altres en entorns en línia.
- Impulsar el treball en equip i la intel·ligència emocional, afavorint una participació equitativa en el món digital.
- Motivar la participació activa en la societat a través de les TIC, dotant als joves d'eines per a la comunicació i la creació digital.
Metodologia, continguts i recursos utilitzats
La metodologia de l'activitat és presencial i es fonamenta en un enfocament actiu i participatiu, amb l'objectiu d'implicar els joves en el seu propi aprenentatge. Les sessions es desenvoluparan en un entorn digital interactiu, on cada participant accedeix a una plataforma online mitjançant un usuari i una contrasenya personals. Aquesta plataforma és molt visual i atractiva, amb diversos mòduls formatius que aborden competències digitals clau.
Cada classe consta d'una activitat pràctica estructurada com un repte, el qual motiva als joves a resoldre problemes i a aplicar els coneixements adquirits de manera creativa i interactiva. Aquesta dinàmica fomenta la participació activa i el treball en equip, i permet als participants veure el progrés de manera tangible.
Els continguts inclouen temes com:
- Ús segur i crític de les eines digitals.
- Desenvolupament del pensament lògic i la resolució de problemes.
- Estratègies de ciberseguretat i protecció personal en línia.
- Participació i col·laboració a través de les TIC.
Els recursos utilitzats són essencialment digitals, amb materials interactius disponibles en la plataforma i eines per a la realització dels reptes, així com suport presencial per part dels formadors.